حضور سران سه قوه در اجلاس ارتقای سلامت نظام اداری تولید ملی

به گزارش روز جمعه ایرنا و به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ‘ولی‌الله خبره’ با اشاره به اینکه این اجلاس روز یکشنبه در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود، ‌افزود: شورای دستگاه ‌های نظارتی کشور در یکی از جلسات خود تصمیم گرفت، همزمان با سالروز فرمان ۸ ماده مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، اجلاسی را در این زمینه برگزار کند.

وی تاکید کرد ‌اجلاس امسال رفع مشکلات و موانع ‘تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی’ را با هدف ارتقای سلامت نظام اداری تعقیب می‌کند.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به حضور سران سه قوه در اجلاس امسال، گفت: حضور سران سه قوه در چهارمین اجلاس که دلالت بر عزم جدی مسوولان عالی برای مبارزه با فساد است تحقق فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری را تسهیل خواهد کرد و از ابعاد بین‌المللی نیز تأثیر مناسبی خواهد داشت.

خبره افزود: در این اجلاس اعضای شورای دستگاه‌های نظارتی کشور گزارشی از حوزه ماموریت‌های خود را به اطلاع عموم می‌رسانند واز دستگاه‌هایی که گزارش‌های خود را برای دبیرخانه شورای دستگاه‌های نظارتی ارسال کرده‌اند، تقدیر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که طبق قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، تمام دستگاه‌ها مورد سنجش سلامت اداری قرارمی گیرند.

دبیرشورای دستگاه‌های نظارتی با بیان اینکه ۱۱ استانداری و ۹ شهرداری با ارایه گزارش عملکرد، کاندیدای برترین‌های عرصه ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد شده اند، افزود: شورای دستگاه‌های نظارتی با اعمال نظارت‌های کارآمد و مؤثر به مدیریت کشور کمک می‌کند.

دبیر چهارمین اجلاس ارتقای سلامت نظام اداری با اشاره به آثار داخلی و خارجی سه اجلاس قبلی در زمینه ارتقای سلامت نظام اداری گفت: برگزاری این اجلاس‌ها علاوه بر ایجاد همدلی مسوولان دستگاه‌های نظارتی در مرکز و استان‌ها، تحولاتی را نیز در دستگاه‌های اجرایی فراهم کرده است.

خبره در ادامه تاکید کرد ‘امر به معروف و نهی از منکر و تن ندادن به خواست‌های غیرقانونی’ و ‘گزارش‌دهی’ دو نقش اساسی آحاد جامعه در مبارزه با فساد است.

به گفته ی وی گزارش‌های مردم به مراجع نظارتی و قضایی می‌تواند امنیت مفسدان و متخلفان را مختل کند.

اجتمام**۹۱۸۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۷۳۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.