حضور فعال زنان در رسانه‌ها توصیه شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از ایسنا

رئیس دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده درباره اقداماتی که باید در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان انجام شود، گفت: در دستورالعمل پیشنهادی که از سوی وزارت ورزش و جوانان برای ما ارسال شد، تنها یک بند به امور زنان ابلاغ شده که درباره حضور فعال زنان در رسانه‌ها، به ویژه رسانه ملی است؛ در حالی که در بحث‌های تخصصی و کارشناسی ستاد ملی زنان، پیشنهادهای بسیاری مطرح شده است.

به گزارش تفسیری سرویس «جوانان» ایسنا، فریبا حاجی علی با اشاره به توانمندی مرکز امور زنان و خانواده، بیان نمود: نامه‌ای از طرف دفتر ستاد ملی ساماندهی امور جوانان به ما ابلاغ شد که شامل فرهنگ سازی و بررسی مسائل زوج های جوان از طریق رسانه‌های ملی بود؛ در حالی که ظرفیت ما در امور خانواده بسیار فراتر است. برای مثال بررسی مشکلات زوج های جوان از طریق رسانه‌ها یکی از بندهایی است که ما می توانیم اجرا کنیم.

رئیس دبیرخانه ستاد ملی زنان، افزایش انتظار از زندگی و نگاه غیرواقع بینانه به ازدواج را یکی از چالش‌های ازدواج جوانان برشمرد و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی و واسطه گری بزرگتران به همان شیوه سنتی، سبب آگاهی بخشی به جوانان و کاهش موانع ازدواج می گردد؛ در این زمینه لازم است برنامه ریزی هایی در جهت فعالیت‌های گروهی در جهت نظام بخشی به این فرهنگ صورت گیرد.

رئیس دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده ستاد زن و خانواده ادامه داد: افزایش آداب و رسوم دست و پا گیر در مراسم ازدواج، کاهش توانایی اقتصادی خانواده‌ها و ضعف مسئولیت پذیری جوانان در ورود به عرصه زندگی، از دیگر موانع ازدواج محسوب می شوند.

حاجی علی با ارائه پیشنهاداتی در جهت آسان سازی ازدواج اظهار نمود: تهیه دستورالعمل اجرایی برگزاری دوره‌های آموزشی برای زوج‌های جوان پیش، حین و بعد از ازدواج و آشنایی آنها با معیارهای صحیح همسر گزینی، آئین همسرداری و حقوق متفاوت، می تواند بعضی از موانع ازدواج را حل و فصل کند.

وی در پایان تاکید نمود: مرکز امور زنان و خانواده، در جهت آسیب شناسی جوانان، نشست‌های تخصصی و همایش‌هایی با عنوان‌های مختلف برگزار نموده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.