حضور فیلمسازان اندیشمند برای سینما لازم است

۳۰م دیماه ،

حضور فیلمسازان صاحب ایده و اندیشه برای سینما لازم است و امیدوارم در این دوره از جشنواره هیئت انتخاب در داوری دقت و نظارت بیشتری بر روی آثار داشته باشند.

سعید سهیلی، کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: در تمامی سالهایی که پیگیر برپایی جشنواره فیلم فجر بودم در برخی سالها شاهد روند رو به رشد آن بودم.
وی افزود: بدترین دوره جشنواره فیلم فجر در سی سال را در سال قبل تجربه کردیم که از لحاظ کمیت و کیفیت ضعف‌های بسیاری در آن به چشم می خورد.
کارگردان فیلم سینمایی “گشت ارشاد”  اظهار داشت: جشنواره‌ای که طی روزهای آینده شاهد برپایی آن خواهم بود، شاید ضعیف ترین و بدترین جشنواره ممکن باشد.
وی با اشاره به مدیریت جشنواره فیلم فجر در سال قبل عنوان کرد: سال قبل جشنواره مدیریت قوی نداشت و افتتاحیه و اختتامیه جشنواره به خوبی برگزار نشد.
سهیلی اظهار داشت: متأسفانه فاکتورها و المانهایی که سال قبل در جشنواره وجود داشت، امسال در این دوره از جشنواره وجود ندارد.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود، امسال بدترین دوره جشنواره فیلم فجر را خواهیم داشت زیرا جشنواره ی خوب از قبل روند رو به رشد خود را به همه معرفی می کند.
کارگردان فیلم سینمایی”کلانشینکف” بیان کرد: حضور فیلمسازان شاخص و مطرح چون تقوایی، درویش، کیمیایی، تنور جشنواره گرم نگه می دارد، اما دیگر در دوره سی و یکم که برپا می شود خبری از بزرگان سینما نیست.
سهیلی به حضور جوانان در جشنواره اشاره کرد و گفت: در هر دوره‌ای فیلمسازان جوان در جشنواره حضور دارند اما نمی شود جشنواره را فقط به فیلمسازان جوان متکی کرد.
وی ادامه داد: جشنواره فیلم فجر جای آزمون و خطا نیست بلکه باید بهترین‌ها با برترین فیلم‌هایشان به جشنواره بیایند.
سهیلی به فیلمسازان صاحب اندیشه اشاره کرد و افزود: حضور فیلمسازان صاحب ایده و اندیشه برای سینما لازم است و پیشنهاد می کنم که در این دوره از جشنواره هیئت انتخاب در داوری دقت و نظارت بیشتری بر روی آثار داشته باشند.
 این کارگردان با اشاره به سلیقه های شخصی مسئولان اشاره و ادامه داد: امیدوارم که سلیقه‌های شخصی و سیاسی در جشنواره لحاظ نشود و مسئولان با سلیقه و عینک سینما فیلم را مورد قضاوت و داوری قرار دهند./ص


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.