حضور ماما ها در طرح پزشک خانواده اجباری نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘شهاب الدین صدر’ شامگاه جمعه در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی ماما در هتل المپیک تهران در جمع خبرنگاران، افزود: حضور ماماها و همچنین دیگر متخصصان رشته های مختلف پزشکی مانند داروسازی در ساختار طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع تدوین شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تشویق افراد ماما به برای حضور در این طرح به معنای حل معضل بیکاری آنان نیست، گفت: هیچ یک از پزشکان ماما به اجبار در این طرح شرکت نخواهند کرد و هرکس به میل و علاقه خود می تواند برای ثبت نام در طرح پزشک خانواده، اعلام آمادگی کند.

صدر گفت: البته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز موظف است تا تمهیدات و بستر لازم را برای حضور مفید و کاربردی پزشکان ماما در این طرح مانند ردیف اعتبارات و حتی جایگاه

شغلی فراهم کند.

وی در مورد تشکیل شورای عالی بیمه سلامت نیز گفت: این شورا قرار بود تا پایان اسفند ماه سال ۹۰ تشکیل شود اما تا این لحظه هنوز محقق نشده است.

به گفته وی این شورا باید هرچه زودتر به منظور تصمیم گیری در مورد نظام ملی سلامت در کشور تشکیل شود.

وی درباره تعیین تعرفه های بخش درمانی در سال ۹۱ نیز ادامه داد: تعرفه هایی که اکنون هیات وزیران آن را اعلام کرده، مربوط به خدمات پزشکی است و تعرفه های بخش خصوصی و دولتی در حوزه درمان، هنوز اعلام نشده است.

صدر افزود: امیدواریم نرخ این تعرفه ها با توجه به بالارفتن میزان تورم در جامعه تا حدود ۳۰ درصد افزایش یابد.

اجتمام**۹۱۳۴ **۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۳۴۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. فاطمه امیدی:

    باید اجباری باشد.ما ب ماما در بهداشت نیازمندیم ماما حق دارد در بهداشت باشد.بهتر از بهورز است ک

    • fariba:

      اجرای این طرح جهت اشتغالزایی است و برای ماماهایی که در سیستم استخدام نیستند مناسب است که اگر دوست دارند قرارداد میبندند پس اجبار آن برای ماماهای استخدام سیستم هدف این طرح را براورده نمیکند

  2. فاطمه امیدی:

    باید اجباری باشد.ما ب ماما در بهداشت نیازمندیم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.