حضور متفاوت سعید حدادیان در نمایشگاه کتاب امسال

۱۱اردیبهشت،

محمد حسن نوروزی، مدیر انتشار یافتنات موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب در گفت‌وگو با فارس از انتشار یافتن کتاب «همیشه باران» اولین مجموعه شعر حاج سعید حدادیان شاعر و مداح نام آشنای کشورمان، در نمایشگاه کتاب خبر داد.

وی دربارهٔ این کتاب اظهار داشت: در این مجموعه، شعرهایی خواندنی از حدادیان در قالب غزل، قصیده، رباعی و نیمایی و در موضوعات آیینی، دفاع مقدس، عاشقانه و عارفانه گرداوری شده‌اند. شاید بسیاری و حتی دوستداران حدادیان هم ندانند که او علاوه بر اینکه در مداحی صاحب سبک است، در شعر نیز شاعری برجسته و نقادی نکته سنج به حساب می‌آید.

سعید حدادیان سابقه سه دهه شاعری و فعالیت ادبی، نقد شعر ، اداره جلسات ادبی دانشگاه تهران و برگزاری همایش ادبی سوختگان وصل را در کارنامه ادبی خود دارد و این اولین بار است که به همت موسسه شهرستان ادب بعضی از شعرهای وی در قالب یک کتاب منتشر می‌شود.

به گفته مسئولان موسسه شهرستان ادب پیش بینی می‌شود این کتاب از کتاب‌های پرفروش نمایشگاه بیست و ششم باشد و مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد. این مجموعه با مقدمه از مرتضی امیری اسفندقه شاعر برجسته کشورمان انتشار یافته است.

در مقدمه کتاب آمده است:

«سعید حدادیان با اینکه از جمله شاعران برگزیده سومین جشنواره بین المللی شعر فجر است هیچ گاه دعوی و داعیه شاعری نداشته است و ندارد. با این وصف شناختش از قالب‌های شعر فارسی، و ورود او به این قالب‌ها دست کمی از دیگر کسانی که رسما شاعرند ندارد و گاه افزون نیز هست. رباعیاتی که از او و در این دفتر پیش چشم است با اینکه به ده سال پیش باز می‌گردد نمایانگر و بیانگر حضور او در این قالب است، نیز قصاید این مجموعه هم این نکته را یادآور است که او از پشتوانه ی معرفتی در پردازش این قالب، مایه ور است. شنای طبع او در بحور شعر فارسی به ویژه قالب نیمایی، مثال زدنی است .قالبی که آخرین قالب معرفی شده ی شعر فارسی است و هنوز آنگونه که بایسته و شایسته است معرفی نشده است.

همچنین در یکی از شعرهای کتاب «همیشه باران» می‌خوانیم:

گفتم که غمخوار توام، گفتی غمی نیست

غیر از نمک، این زخم‌ها را مرهمی نیست

گفتم که از نامحرمان پرهیز، گفتی:

اینجا به غیر از ما دو تا نامحرمی نیست

رسوایی ما کمترین تاوان عشق است

این روزها عاشق شدن جرم کمی نیست

ای دل اگر با ناخوشی‌ها سازگاری

از عالم عشاق خوش‌تر، عالمی نیست

باران لطفی نیست اما تشنگی هست

سیل دمادم هست، اشک نم نمی نیست

حالا که دستم رو شده پیش خلائق

کاری تر از لبخند، مشت محکمی نیست

*

ای چشمهایت آیه نورٌ علی نور

روشن تر از چشم تو اسم اعظمی نیست

چون شمع ، فروغ بزم یاران بودم

چون پروانه ، پیک بهاران بودم

هر چند که روسیاهم ، اما چون ابر

باران بودم همیشه ، باران بودم

انتشارات شهرستان ادب با چندین عنوان کتاب شعر و داستان تازه به نمایشگاه کتاب امسال می‌آید و دوستداران ادب و فرهنگ می‌توانند این کتاب‌ها را با مراجعه به سالن ناشران عمومی، راهرو شماره ۱۶، غرفه ۶ تهیه کند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.