حضور مرتضی محجوب در تیم ملی ربطی به قهرمان کشوری ندارد

۲۸م آذر ،

هادی کریمی، دبیر فدراسیون شطرنج گفت: مسابقات بین المللی شطرنج شهرهای جهان با حضور ۳۲ تیم در شهر العین امارات برگزار می گردد.

هادی کریمی ، دبیر فدراسیون شطرنج در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:  ۳۲ تیم حاضر در مسابقات شهرهای جهان را قهرمان تیمی جهان ( المپیاد جهانی) چهار تیم  قهرمان قاره های مختلف، ۲۵ تیم برتر جهان و یا قهرمان مناطق مختلف جهان طبق منطقه بندی انجام شده از سوی فیره و همچنین یک تیم از کشور میزبان را تشکیل می دهند.

وی یادآور شد: تیم ملی شطرنج ایران به سبب داشتن عنوان قهرمانی منطقه غرب آسیا برای حضور در این پیکارها دعوت شده است جایزه اختصاص یافته به تیم های برتر شرکت کننده در پیکارهای شهرهای جهان بسیار قابل توجه است.

کریمی تصریح کرد: نکته قابل توجه مسابقات شهرهای جهان این است که هر تیم در هر مرحله که حذف شود مستحق اخذ جایزه است.
این جوایز نقدی که مبلغ قابل توجهی هم است به صورت تصاعدی در هر مرحله ارتقا پیدا می کند.

دبیر فدراسیون شطرنج در خصوص نوع انتخاب نفرات اعزامی تیم ملی ایران اظهار داشت: اعضای تیم ملی ایران را احساس قائم مقامی، اصغر گلی زاده، پوریا درینی، مرتضی محجوب، نیما جوان بخت تشکیل می دهند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود آن که ” مرتضی محجوب” در مسابقات قهرمان کشوری شرکت نکرده ولی در لیست نفرات اعزامی به امارات است؟ گفت: طبق اولتیماتوم فدراسیون جهانی ( فیره) ما باید اسامی تیم ملی ایران را یک ماه پیش ارسال می کردیم به همین سبب گروه گزینشگر پیش از برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری اقدام به انتخاب نفرات تیم ملی کرد و به همین سبب نام استاد بزرگ ” مرتضی محجوب” در ترکیب تیم ملی است.

** از روش جام جهانی فوتبال الگو برداری می گردد

دبیر فدراسیون شطرنج اظهار داشت: نوع برگزاری مسابقات قهرمانی شطرنج شهرهای جهان شبیه به جام جهانی فوتبال است به طوری که در ابتدا تیم ها در هشت گروه چهار تیمی بر اساس رنکینگ تقسیم بندی شده و سپس به صورت دوره ای در برابر یکدیگر بازی می کنند از هر گروه ۲ تیم به  مرحله دوم مسابقات صعود می کنند و در این دور به شکل ضربدری به مصاف هم رفته و پس از طی سه مرحله تیم های راه یافته به فینال مسابقات شهرهای جهان مشخص شده و بازی ها به شکل تک حذفی کار خود را دنبال و خاتمه می دهد.

کریمی خاطر نشان کرد: چون تیم های ملی شرکت کننده از هر کشور به نام یک شهر در مسابقات امارات حاضر می شوند تیم ملی ایران هم به نام پایتخت کشورمان یعنی تهران در این رقابت ها شرکت و به مصاف حریفان خود می رود.

گفتنی است، مسابقات شطرنج شهرهای جهان از دوم دی ماه آغاز می گردد و تیم ملی ایران روز جمعه تهران به مقصد کشور امارات متحده عربی ترک خواهد کرد./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.