حضور مردم در صحنه تعیین کننده ترین عامل دربرابر دسیسه های دشمن است

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ‘علی اکبر اشعری’ شب گذشته در همایش ‘رهپویان انقلاب’ (فعالین عرصه پاسداشت ایام الله انقلاب اسلامی) در سالن همایش اشراق صدا و سیمای مرکز گلستان افزود: پیش از هر مراسمی دشمن برنامه ریزی و توطئه می کند تا مردم در صحنه نباشند اما پس از حضور پرشکوه مردم در هر صحنه ای از نظام، آنان ماتم زده می شوند.

به گفته وی، اخباری که از سوریه، بحرین، ترکیه و سایر کشورها می رسد نشان می دهد که نظام سیاسی آنان تغییر پیدا کرده و دلیل اصلی این مهم حضور مردم در صحنه است.

وی تصریح کرد: امروز استکبار با احساس خطر کردن نسبت به اسلام و گسترش این تفکر، اقدامات بزرگ و مهمی را انجام می دهد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما مثل موجی بود که شکل گرفت و در جهان اسلام جا باز کرد و دامنه آن روز به روز گسترده تر می شود.

وی اظهار داشت: استقلال و زیر بار کشورهای سلطه گر نرفتن، برای آنان گران است و این ایستادگی میسر نیست جزء با رعایت و تبعیت دستورات ولی امر مسلمین جهان که مردم ما به آن معتقد و پایبند هستند.

به گفته اشعری، انگلیس مانند یک زالو است که با خون ملت های دیگر به کار خود ادامه می دهد و اگر لحظه ای احساس خطر کند، با تمام قوا به کار خود ادامه می دهد.

وی اظهار داشت: امروز دشمنان فکر می کنند که می توانند با دور کردن سوریه از مقابل اسرائیل و همراهی کردن کشورهای حاشیه خلیج فارس و ترکیه، فشار بر ایران و اسلام را زیاد کنند تا به اهداف خود برسند.

وی یادآور شد: بعد از انقلاب اسلامی هر بار که دشمن احساس خطر جدی تر از جانب مردم کرد، حربه خود را از درون و برون کشور، شدیدتر نمود.

اشعری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از کارهائی که آنان انجام می دهند، این است که از طریق رسانه های بین المللی تلاش دارند تا در ذهن نسل های سوم و چهارم انقلاب افکار خود را بگنجانند و می خواهند، خاطرات دلاوری ها و ایستادگی ها را پاک کنند.

عضو شورای سیاستگذاری هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور افزود: آنان می خواهند این نسل ها را به مسیر خودشان هدایت کنند و در ذهن جوانان از خود بیگانگی ایجاد نمایند و هر روز در این راه، شبکه های جدید فارسی راه می اندازند، فعالیت فرهنگی در راستای اهداف خود می کنند و هر روز یک ماده جدید و امکانات برای تغییر ذهن جوانان توزیع می نمایند.

وی یاداور شد: نوجوانان و جوانان و همه آحاد ملت ما باید هوشیار باشد و این مسائل را رصد کند.

اشعری در پایان گفت: همیشه حملات دشمن به سوی ایران و اسلام، نظامی نیست، بلکه از طریق شیوه های فرهنگی در حال وارد شدن است و ما باید هوشیار باشیم که دوستان، یار دشمن نشوند و اگر کسی فریب خورد، نگذاریم برای دشمن موثر باشد.

عضو شورای سیاستگذاری هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در باره وظایف این شورا گفت: این شورا مانند هر نهاد و سازمان دیگر در طول عمر خود، مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته و در هر دوره، موضوعی خاص محور کارها و برنامه هایش بوده است.

اشعری شب گذشته در حاشیه همایش ‘رهپویان انقلاب’ در گرگان افزود: در دهه اول انقلاب و در بحبوحه کودتاها، شورش ها و ترورها یک وظیفه را برعهده داشت و در دوران جنگ تحمیلی وظیفه اش، عوض شد.

به گفته وی، بعد از جنگ تحمیلی، این وظایف نیز تغییر یافت که در هر مرحله به خوبی، وظایف و ماموریت های خود را انجام داده است.

وی تصریح کرد: تشکیل این شورا در سال ۵۹ در حالی که کشور مشغول سازندگی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود، اندیشه وجود یک دستگاه به عنوان هسته مرکزی در کنار سایر دستگاه های تبلیغی، در ذهن حضرت امام متبلور شد.

وی ادامه داد: این دستگاه با پیوند زدن ظرفیت همه دستگاه های تبلیغی و عمومی به عنوان مرکز هماهنگی که امروز ۲۱ دستگاه را زیر مجموعه خود دارد به خوبی در کشور ماموریتش را انجام داد.

اشعری در ادامه گفت: شورا به دنبال این بود که الگویی جدید برای سازمان هائی که در امر تبلیغات دخیل هستند ایجاد کند و تا به امروز در این امر سبکبال، پر کار و پر انرژی کارها را دنبال می کند.

اشعری افزود: یکی از موضوعات کاری شورا، طراحی ساختار نو بود که این ساختار نباید سختی دستگاه های دیگر را داشته باشد تا دستگاه ها اثر گذارتر در امور وارد شوند.

وی در پایان گفت: یکی از ماموریت های مهم شورا هماهنگی تبلیغات اسلامی، در صحنه های مختلف نگه داشتن مردم است که به خوبی این ماموریت را انجام داده و از سوی دیگر یکی دیگر از وظایف شورا با توجه به هجمه های فرهنگی دشمنان و بیگانگان، زنده نگه داشتن ایام و مناسبت های مختلف است و اعتقاد داریم، هنوز کارهای زیادی برای مقابله با این هجمه ها انجام نداده ایم.

۷۴۶۷/۶۰۱ /۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۷۶۳۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.