حضور معاون اول رئیس جمهور در نمایشگاه بورس حمایت ویژه دولت را نشان می‌دهد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس سازمان بورس گفت: حضور مقامات ارشد اقتصادی کشور در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بورس حکایت از اهمیت ویژه دولت یازدهم به بازار سرمایه دارد.

علی صالح آبادی رئیس سازمان بورس

خبراقتصادی: علی صالح‌آبادی در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با اشاره به حضور معاون اول رئیس‌جمهور برای اولین بار در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: حضور مقامات ارشد اقتصادی کشور در این اتفاق حاکی از اهمیت ویژه دولت به بازار سرمایه و مالی کشور است.

رئیس سازمان بورس افزود: ابعاد نمایشگاه امسال نسبت به سال قبل از توسعه خوبی برخوردار بوده است چرا که در این نمایشگاه ۳۶۰ شرکت از ۹ کشور دنیا از جمله آلمان، سوئیس، ترکیه و کره‌جنوبی حضور دارند که نشان از استقبال خوب سرمایه‌گذاران از بازار سرمایه در سایه سیاستهای مثبت دولت دارد.

وی در ادامه گفت: فضای مفید نمایشگاه امسال ۲۰ هزار مترمربع است که نسبت به نمایشگاه پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته است و در آن شرکتهای مهمی از جمله بانکها، بیمه‌ها، بورس‌ها، شرکتهای تأمین سرمایه و سایر نهادهای مالی حضور فعال دارند.

صالح‌آبادی تأکید کرد: این نمایشگاه صنعت مالی است و مختص بازار سرمایه نیست چرا که بانکها، بیمه‌ها و نهادهای مالی مختلف در آن حضور دارند که نشان می‌دهد وزن بازار مالی در سیاستهای دولت افزایش یافته است.

وی در خصوص اهداف هشتمین نمایشگاه بورس نیز گفت: معرفی آخرین دستاوردهای صنعت مالی به عموم مردم و سرمایه‌گذاران، ارتباط دوسویه میان مردم و سرمایه‌گذاران، فرهنگ‌سازی از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارتقای سطح سواد مالی در کشور از جمله این اهداف بود.

رئیس سازمان بورس اضافه کرد: افتتاح مرکز میانی امضای دیجیتال در بازار سرمایه کشور که مجوز آن توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است از دیگر برنامه‌هایی است که همزمان با افتتاح هشتمین نمایشگاه بورس رقم می‌خورد.

صالح‌آبادی ادامه اد: یکی از اهداف اصلی بازار سرمایه دسترسی سرمایه‌گذاران از اقصی‌نقاط ایران و جهان به بورس و معاملات بازار سرمایه است که امضای دیجیتال یکی از این بسترها که سرمایه‌گذاران می‌توانند در فضایی امن معاملات خود را انجام دهند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.