حضور همراه در اتاق زایمان امکان‌پذیر شد

به گزارش ایمنا، محبوبه والیانی در حاشیه مراسم تجلیل از ماما در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه میزان سزارین در کشور بسیار بالاتر از محدوده قابل قبول سازمان جهانی بهداشت «۵ تا۱۵» درصد است، افزود: این شاخص در استان اصفهان چیزی حدود ۶۰ درصد است که نیاز به مداخلات را در این زمینه می‌طلبد.
وی یکی از استراتژی‌های اداره سلامت مادران وزارت بهداشت را در راستای ارتقاء خدمات بیمارستانی برای مادران عنوان کرد و اظهار داشت: در این طرح احداث بیمارستان‌های جدید مدنظر نیست بلکه اصلاح گردش کار و تغییر محتوای ارایه خدمات در بخش‌های زایمان و مامایی بیمارستان‌های فعلی کشور مدنظر است.
رییس جمعیت مامایی استان در مورد ویژگی‌های بیمارستان‌های دوستدار مادر، گفت:مراقبت های روتین بارداری و پس از زایمان برای مادران مراجعه کننده، کلاس های آمادگی برای زایمان در دوران بارداری، ارایه روش‌های متنوع انجام زایمان طبیعی و بهره‌گیری از روش‌های بی‌درد دارویی و کم درد غیر دارویی از ویژگی‌های این دسته از بیمارستان‌ها است.
وی ادامه داد: امکان ارایه خدمات مراقبتی و پاراکلینیکی در فوریت‌ها و اورژانس‌های مامایی و زایمان به صورت تزریق خون، خدمات جراحی، آزمایش‌های پاراکلینیکی و خدمات مراقبت ویژه برای مادران و نوزادان انجام می‌شود.
والیانی با بیان اینکه ارایه هر روش با توجه به باورها و اعتقادات مذهبی و فرهنگی مادر صورت می‌گیرد، تصریح کرد: حضور همراه با مادر باردار در اتاق زایمان فراهم شده است.
وی هدف اصلی این نوع بیمارستان‌ها را کاهش آمار سزارین دانست و خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت سلامت مادران و بهداشت باروری، ارایه خدمات مطلوب و استاندارد به مادران و تضمین سلامت نسل آینده، بهبود شرایط زایمان و کاهش عوارض دوران بارداری و در نهایت احترام به حقوق مادر و نوزاد از دیگر اهداف بیمارستان‌های دوستدار مادر است.

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.