حضور هنرمندانی همچون ایرج، شهرام ناظری، فرهاد فخرالدینی، علیرضا قربانی و محمد اصفهانی در یادبود همایون خرم

۳۰م دیماه ،

 مراسم یادبود بزرگداشت هنرمند فقید همایون خرم با حضور چهره‌های فرهنگی هنری و سیاسی، عصر روز سه‌شنبه در مسجد نور تهران(میدان فاطمی) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مجلس یادبود با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و واعظ با ایراد سخنانی دربارهٔ بزرگ نگاه‌داشتن یاد هنرمندان در قید حیات، اظهار داشت: به اساتید هنر تا زنده‌اند باید توجه کرد؛ همانطور که در عرصه ادبیات پس از دهخدا و معین کسی جایگزین آنها نشده است. در حیطه موسیقی هم جایگزینی برای زنده یاد همایون خرم کمتر یافت خواهد شد.

در این مراسم چهره‌هایی چون: شهرام ناظری، علیرضا قربانی، فرهاد فخرالدینی، کیوان ساکت، بیژن بیژنی، میلاد کیایی، امین‌الله رشیدی، محمد اصفهانی، هوشنگ کامکار، داود گنجه‌ای، فرهاد فخرالدینی، داریوش پیرنیاکان، انوشیروان روحانی، سهیل محمودی، فاضل جمشیدی، حسین خواجه‌امیری(ایرج)، نصرالله ناصح‌پور و سیدهادی خامنه‌ای حضور داشتند.

از نکات قابل توجه این مراسم حضور قابل توجه علاقه‌مندان به موسیقی ایرانی بود که سبب شد، انبوه جمعیت حاضر تا خیابان‌های اطراف مسجد نور ادامه داشته باشد. ازدحام جمعیت در این مراسم به قدری بود که بسیاری از حاضران فرصت حضور در داخل سالن را پیدا نکردند. ازجمله، حسین خواجه‌امیری (ایرج) با حضور انبوه علاقه‌مندان مواجه شد که این امر سبب شد این خواننده نتواند در داخل سالن حضور یابد.

همچنین در این مراسم، پلاکاردهایی از سوی عزت‌الله و مجید انتظامی، سالار عقیلی، نادر مرتضی‌پور، ارکستر مهرنوازان، نادر گلچین، ریاست مجموعه محک و … برای عرض تسلیت به خانواده مرحوم خرم ارسال شده بود.

بسیاری از ارادتمندان این هنرمند فقید در داخل مسجد هم با احترام به زنده‌یاد همایون خرم، کل مراسم را ایستاده دنبال کردند. ضمن آن‌که بازار گرفتن عکس‌های یادگاری با هنرمندان بعد از این مراسم یادبود، در خارج مسجد چشمگیر بود.

مراسم ختم این هنرمند توسط خانواده خرم، خانه موسیقی، خانه هنرمندان ایران و موزه موسیقی برگزار شد.

منبع: ایسنا


موسیقی ایرانیان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.