حضور هنرمندان شهرستانی در مسابقه عکس چشمگیر بود

۱۳م دیماه ،

سیامک زمردی مطلق:

سینما پرس-گروه هفت هنر/ سیامک زمردی مطلق، داور بخش عکس سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر می گوید: حضور هنرمندان شهرستانی در بخش «مسابقه عکس» چشمگیر بود و عکس ها کیفیت لازم را داشت که جای خوشحالی و امیدواری دارد.

به گزارش سینما پرس، زمردی مطلق با بیان این که از ابتدای برگزاری جشنواره تئاتر فجر به بخش عکاسی تئاتر توجهی نمی شد، گفت: اولین بار در دوازدهمین دوره جشنواره به دبیری حسین فرخی مسابقه عکس به فراخوان اضافه شد و اولین کتاب عکس تئاتر نیز به چاپ رسید.

وی با این توضیح که پس از برگزاری دوره بعدی تا ده سال در بخش عکس مسابقه و یا جریانی در این بخش ایجاد نشد، اظهار داشت: در سال ۸۱ پس از برگزاری اولین نمایشگاه گروهی عکاسان تئاتر، مسوولان مرکز هنرهای نمایشی در آن دوره ترغیب شدند تا دوباره مسابقه عکس تئاتر به بخش های جشنواره افزوده شود. دو دوره این اتفاق افتاد و دوباره پنج سال فاصله ایجاد شد تا سال ۸۷ که انجمن عکاسان خانه تئاتر راه اندازی شد و اعضای آن به دبیر آن دوره حسین مسافرآستانه پیشنهاد دادند مسابقه عکس را احیا کند.

این هنرمند عکاس با این توضیح که پس از شانزده سال همزمان با مسابقه عکس جشنواره تئاتر فجر دومین کتاب عکس به چاپ رسید، افزود: از آن پس مسابقه، نمایشگاه و چاپ کتاب عکس همزمان در جشنواره برگزار می‌شود که اتفاق مهمی است.

وی دربارهٔ روند پیشرفت عکاسی حوزه تئاتر توضیح داد: زمانی کارگردان و گروه های نمایشی به عکس به عنوان عکس یادگاری نگاه می‌کردند ولی مدتهاست عکاسی تئاتر به بخش مهمی از یک نمایش تبدیل شده و جایگاه خوبی پیدا کرده است. کارگردانان نیز مایل می باشند نمایشگاهی از عکس نمایش خود داشته باشند. می توان به روزهای درخشان در عکاسی تئاتر امیدوار بود.

زمردی مطلق ادامه داد: با آمدن دوربین دیجیتال انقلابی در حوزه عکس رخ داد و علاقه مندان این رشته بسیار شدند. در سال های اخیر شاهد عکس های خوبی هستیم. بعضی علاقه مندان نیز دوران آزمون و خطا را طی می‌کنند تا به نتیجه برسند.

داور بخش عکس سی و یکمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر دربارهٔ کیفیت آثار این دوره گفت: به سبب محدودیتی که ازعکاسی نمایش‌ها به وجود آمده علاقه مندان فرصت عکاسی کمتری دارند ولی کیفیت آثار ارسالی خوب بود. حضور هنرمندان شهرستانی نیز در این بخش چشمگیر بود و عکس‌ها کیفیت لازم را داشت که جای خوشحالی و امیدواری است.

انتهای پیام/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۶۸۳


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.