حضور هنرمند نقاش ایرانی در بی‌ینال پکن

هنر > نقاشی
شیما فریدنی، با شرکت در پنجمین دوسالانه بین‌المللی پکن با شعار «آینده و واقعیت» از هفتم سپتامبر (۱۷ شهریور) در چین برگزار می‌شود، نماینده هنر نسل جوان کشور شد.

به گزارش همشهری آنلاین، یک اثر نقاشی از شیما فریدنی به نام «آینه» که بر اساس نشانه شناسی دنیای ذهنی هنرمند و نگرش زنانه نسبت به زندگی خلق شده است، برای شرکت در پنجمین دوسالانه پکن از سوی هیات داوران پذیرفته شد.

شیما فریدنی هنر آموخته موسسه ماه مهر است و هم اکنون سرگرم انجام تحصیلات تکمیلی در رشته هنر در خارج از کشور است.

او پیش از این مجموعه‌ای از نقاشی‌های خود را در سال ۱۳۸۹ در نگارخانه الهه به نمایش گذاشته بود که با استقبال زیاد علاقمندان روبرو شد.

فریدنی متولد ۱۳۶۱ است و گواهی کارشناسی نقاشی خود را از دانشکده هنر و معماری دریافت کرده است.

نصرت الله مسلمیان درباره نقاشی‌های این هنرمند نوشته است: «شیما فریدنی به دنبال دستیابی به فضایی ذهنی است.

نقشمایه و موتیف‌ها هریک درارتباط با دیگر عناصر بصری و نمادین، در خلق چنین فضایی تاثیرگذارهستند.

ارتباط نشانه شناسی که اجزای آثاراو، در نهایت به کلیتی پارادکسیکال می‌رسند، که هویت تصویر او را شکل می‌دهند».

مسلمیان در ادامه می‌نویسد: «شیما فریدنی نقاش تناقض‌ها، فانتزی‌ها و اشکال خیال انگیز زنانه است.

او نمونه موفق هنرمندان جوان است که با درک اصولی از امکانات رسانه خود، در پی ایجاد نوعی هنر معاصر است که بیش از هر چیز واقعیت‌های زمانه را بازتاب می‌دهد».

با انتخاب شیما فریدنی از سوی پنجمین دوسالانه پکن، این هنرمند در کنار تارا بهبهانی دومین هنرمند ایرانی است که امسال از ایران در این دوسالانه حضور دارند.

دوسالانه بین‌المللی پکن یکی از مهم‌ترین رویدادهای هنری آسیا است که از سوی بسیاری از مجموعه‌داران و مجموعه‌سازان (کوریتور)های جهان نمایشگاه آن به دقت رسد می‌شود و بسیاری از شرکت کنندگان در این دوسالانه جذب بازارهای بین‌المللی می‌شوند.

پیش از این در نخستین دوره برگزاری این دوسالانه دو هنرمند از ایران به نام‌های نصرت الله مسلمیان و افشین پیرهاشمی حضور یافته بودند که هم اکنون هر دو این هنرمندان به موقعیت اقتصادی خوبی در حراجی کریستی دست یافته‌اند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.