حضور وزیر تعاون، کار و رفاه و در “خانه ملت” / آمبیانس هفت هنر از رادیو تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیته انتخاب آثار دومین جشنواره برنامه سازی رادیو جوان با عنوان جوانه از سوی مسئول کمیته علمی این جشنواره؛ غلامرضا بحیرایی، معرفی شدند.

با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده و سلایق مختلف داوری و تاکید بر اجماع نظرات،کمیته انتخاب آثار برای گزینش اولیه آثار انتخاب شدند. بحیرایی مسئول کمیته تبلیغات جشنواره جوانه در این زمینه گفت: با توجه به اینکه هنوز مهلت ارسال آثار به اتمام نرسیده است اما تعداد قابل توجهی از آثار مختلف به دست ما رسیده است که برای تسریع در امر داوری کمیته هایی برای انتخاب آثار انتخاب شدند که گزینش ابتدایی آثار قابل داوری را انجام دهند.

وی ادامه داد: کمیته انتخاب آثار در واقع از بین افراد مجربی انتخاب شده اند تا از بین انبوه آثاری که به دست ما می‌رسد آثاری را که قابلیت داوری جشنواره را دارند انتخاب کنند.

حمیدرضا افتخاری دبیر اجرایی دومین جشنواره جوانه نیز پیش از این اعلام کرده بود در جشنواره امسال روش‌های سخت گیرانه تری برای انتخاب آثار وجود دارد و در هر مرحله از داوری که محرز شود فرد شرکت کننده آماتور نبوده و یا از کارکنان سازمان است از مرحله داوری حذف خواهد شد.

داوری آثار ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوان در دو مرحله انجام می شود که مرحله نخست مربوط به بازبینی آثار است و مرحله دوم نیز اختصاص به داوری نهایی و اعلام برگزیدگان جشنواره دارد مهلت ارسال تصویر آثار شهریور ۹۱ تعیین شده است.

هفته فیلم محمدرضا مقدسیان در “شب‌های مستند”

فیلم مستند “سرود دشت نیمور” ساخته محمدرضا مقدسیان با نگاهی به مراسم جشن آب در نیمور،  پنجشنبه این هفته، پنج مرداد ماه، ساعت ۱۸:۴۵ پخش و سپس در “شب‌های مستند” نقد و بررسی خواهد شد.

این فیلم به مدت ۵۵ دقیقه به لایروبی نهر نیمه ور می‌پردازد و حرکت جمعی مردم برای لایروبی نهر و آیین‌های مرتبط با آن را در چهار بخش لایروبی نهر، مراسم رژه لایروبان، مراسم بیل‌گردانی و بازگرداندن آب به نهر به تصویر می‌کشد.

از دیگر نکات جذاب این مستند می‌توان به موسیقی آن اشاره کرد که جزو اولین ساخته‌های محمدرضا درویشی، آهنگساز و پژوهشگر  شناخته شده موسیقی اقوام ایران است.

“شب‌های مستند” به تهیه کنندگی بابک میزانی در این هفته از ۳۱ تیرماه تا ۵ مرداد ماه آثار محمدرضا مقدسیان را پخش و نقد خواهد کرد.

حضور وزیر تعاون، کار و رفاه و در “خانه ملت” 

 

برنامه “خانه ملت” با اجرای گلستانه جمعه‌ها ساعت ۱۶:۵۰ از شبکه اول سیما پخش می‌شود. در بخش مناظره برنامه خانه ملت موضوع اصلاح ماده ۸۴ آئین نامه داخلی مجلس مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

 

خانه ملت در بخش خبر به بررسی تکمیل و اصلاح  سوخت کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد. ساماندهی و استخدام معلمین از دیگر موضوعاتی است که در برنامه خانه ملت به آن پرداخته می‌شود.

 

حضور وزیر تعاون و کار و رفاه و پاسخ به سوالات نمایندگان از دیگر بخش‌های “خانه ملت” است که از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک  سیما به تهیه کنندگی بختیاری جمعه‌ها ساعت ۱۶:۵۰ پخش می‌شود.

 

برنده سیمرغ بلورین جشنواره فجر مهمان “نردبان”

 

علاقمندان به مستندسازی می‌توانند در این قسمت از برنامه “نردبان” که جمعه ۶ مرداد ماه به روی آنتن می‌رود، شاهد بخش‌های جذابی از جمله پله اول، ساختار حقیقت، برشی از یک مستند و… باشند. ضمن اینکه اولین ساخته فتح‌الله امیری نیز در کنار یکی دیگر از آثار حرفه‌ای او به نمایش در می‌آید و مورد نقد قرار خواهد گرفت.

 

در این قسمت از جشنواره تابستانی “نردبان” دو مستند مردمی “ایمنی و بهداشت کار” ساخته سیدعباس سیدی و “آب را گل نکنید” به عنوان یکی از اولین کارهای دانشجویی فتح الله امیری که امسال با اثر “در جست و جوی پلنگ ایرانی” موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین مستند در جشنواره فجر شد، به نمایش درمی‌آیند.

 

ضمن اینکه در بخش “برشی از یک مستند” که به پخش بهترین مستندهای داخلی و خارجی ساخته پیشکسوتان و یا جوانان حرفه‌ای که موفق به کسب جوایز بین المللی شده‌اند اختصاص دارد، نیز بخش‌هایی از “زندگی در کسوف” از همین کارگردان پخش و سپس فتح الله امیری در مورد مسیر پیشرفت خود از زمان ساخت اولین آثار مستند تا به امروز برای مستندسازان جوان صحبت خواهد کرد.

 

“نردبان” با اجرای الهام عادلی و حضور شاهین شجری کهن به عنوان منتقد، جمعه ساعت ۱۸ به روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

 

آمبیانس هفت هنر از رادیو تهران

 

برنامه “آمبیانس” را هر شب ساعت ۲۲ با موضوع هفت هنر از شبکه رادیویی تهران موج اف.ام ردیف ۹۴ بشنوید. صادق داوری فر تهیه کننده و سردبیر از پخش برنامه “آمبیانس” خبر داد و افزود: برنامه “آمبیانس” کاری از گروه شامگاهی رادیو تهران است که هر شب ساعت ۲۲ روی آنتن خواهد رفت و به ارائه گزارشی از اخبار و اتفاقات هنری می‌پردازد. در این برنامه نه تنها شنوندگان از جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، فیلم‌های در حال اکران و تئاترهای در روی صحنه آگاه نخواهند شد بلکه اطلاعات کاملی از اجرا، زمان و مکان، چگونگی و چرایی برنامه مورد نظر خود خواهند داشت.

 

وی ادامه داد: در این برنامه همچنین اطلاع رسانی تخصصی و دقیقی در مورد محتوا و مضمون برنامه‌های پیش رو یا در حال اجرا به مخاطبان داده می‌شود تا آنها با برنامه ریزی و آگاهی انتخاب درستی برای بازدید های خود داشته باشند.

 

داوری‌فر خاطرنشان کرد: برنامه “آمبیانس” هر شب با یکی از موضوعات ادبیات- شعر و داستان، نمایشنامه، فیلمنامه و…، معماری- هنرهای ترسمی- نقاشی، خطاطی، هنرهای نمایشی- سینما، تئاتر، عکس و… ، برنامه های نمایشی- موسیقی- هنرهای دستی- مجسمه سازی و…  به ارائه اطلاعات علمی و هنری می‌پردازد.
 

پخش “آلزایمر” از رادیو فیلم

 

فیلم سینمایی “آلزایمر” جمعه ششم مرداد از برنامه رادیو فیلم روی آنتن می‌رود. این برنامه به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا معتمدی درباره زنی است که بیست سال پیش در یک تصادف جنازه سوخته‌ای را به عنوان شوهرش به او تحویل می‌دهند ولی او باور ندارد و هر سال برای یافتن همسرش در روزنامه آگهی می‌دهد و حالا پس از این سالها…

 

مهدی هاشمی ، مهتاب کرامتی ،مهران احمدی ، فرامرز قریبیان  و…. از بازیگران این فیلم سینمایی هستند و فرشاد آذر نیا تهیه کنندگی و سردبیری،  بهرام سروری نژاد  گویندگی و تنظیم رادیویی  و علی حاجی نوروزی صدابرداری  برنامه رادیو فیلم  را بر عهده دارند.

 

“آلزایمر” روز جمعه از رادیو نمایش، ساعت ۱۸ بر روی موج اف ام ، ردیف ۵/۱۰۷  پخش می‌شود.

 

نگاهی به نظر شهید آوینی درباره “هور در آتش”

 

مراحل ساخت و روند تولید فیلم سینمایی “هور در آتش” ساخته عزیزالله حمید نژاد، پنج شنبه ، ۵ مرداد ماه ، ساعت ۱۶ در برنامه “یک فیلم، یک تجربه” نمایش داده می‌شود.

 

دراین مستند عزیزالله حمیدنژاد (کارگردان) ، مهدی فقیه (بازیگر) ، محسن ذوالانوار (فیلمبردار)، علی کسمایی ( مدیر دوبلاژ) و محمدرضا شرف‌الدین (مدیر جلوه‌های ویژه) درباره ساخت فیلم بلند “هور در آتش” که در سال ۱۳۷۰ ساخته شده است، صحبت می‌کنند. جواد طوسی و حسین معززی‌نیا نیز در مستند “هور در آتش” به نقد فیلم و بیان نظر و دیدگاه مثبت شهید آوینی درباره این اثر عزیزالله حمید نژاد می‌پردازند.

 

این مجموعه با هدف بررسی ساخت مهم ترین آثار سینمایی ایران هر روز ساعت ۱۶ از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

 

نکوداشت زنده یاد استاد “حسن کسایی” در برنامه “دستان”

 

تهیه کننده برنامه “دستان” از حضور سید حسام الدین سراج در این برنامه و بررسی موسیقی سه دهه این استاد و نکوداشت زنده یاد استاد “حسن کسایی” خبر داد.

 

محمد مناجاتی تهیه کننده “دستان” درباره موضوع قسمت سوم این برنامه موسیقایی گفت: برنامه این هفته با برنامه‌های قبلی فرق دارد و متفاوت و جذاب‌تر خواهد بود، چرا که استادان برجسته در برنامه حضور خواهند داشت.
 
وی افزود: این هفته  استاد سید حسام الدین سراج به عنوان مهمان در برنامه حضور دارد و این برنامه بر موسیقی سه دهه  این استاد با حضور چهره های مطرح موسیقی سیری خواهد داشت.
 

مناجاتی همچنین اظهار کرد: در برنامه این هفته گزارشی از نکوداشت زنده یاد استاد حسن کسایی در تالار وحدت به نمایش گذاشته می شود. نادر گلچین،استاد مرادخانی و جمعی از بزرگان موسیقی در برنامه این هفته حضور خواهند داشت.

 

“دستان” به تهیه کنندگی سیدمحمد مناجاتی و کارگردانی اسدالله ایمن و با اجرای سید عباس سجادی جمعه‌ ساعت ۲۲ از شبکه آموزش پخش می‌شود.

 

“عقل سرخ” و بررسی جایگاه سهروردی در تاریخ اندیشه و عرفان ایران

 

“عقل سرخ” عنوان ویژه برنامه ای است که گروه فرهنگ و تمدن شبکه جهانی صدای آشنا آن را به مناسبت روز بزرگداشت سهروردی تهیه و تولید کرده است. این برنامه ضمن بررسی جایگاه سهروردی در تاریخ اندیشه و عرفان ایران، نقش او را در ارتباطات فرهنگی عرفان ایرانی و عرفان در میان اعراب تحلیل خواهد کرد.

 

در این ویژه برنامه درباره آثار و اندیشه های شیخ اشراق صحبت خواهد شد. سعید اسلام زاده سردبیر و نویسنده، بهزاد بهادر تهیه کننده، فاطمه اسحاق تبار گوینده، و محسن بهرامی و نازنین مهیمنی بازیگران، در این ویژه برنامه فعالیت دارند.

 

نخستین ترجمه نهج البلاغه به زبان فارسی

 

تنها برنامه رادیویی معرفی کتاب رادیو ایران در پنجم مرداد ماه در بخش نخستین‌ها با کارشناسی دکتر اله روحی دل به اولین ترجمه نهج البلاغه به زبان فارسی  می پردازد.

 

زهرا فقیه میرزایی سردبیر برنامه “چراغستان” با اعلام این خبر گفت: پنج شنبه شب کتاب‌هایی که در باب روزه و روزه داری است معرفی می شود. معرفی دو کتاب “چرا من روزه بگیرم”؟! نوشته یدالله نفری و “آمال الصائمین” نوشته علی اصغر خیر آبادی با کارشناسی امیر حسین شاه علی از بخش‌های “چراغستان” است و در راستای معرفی بیشتر کتاب‌های قرآنی و مذهبی  با حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی رئیس بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفتگو می‌شود.

 

“چراغستان” پنج شنبه‌های هر هفته از ساعت ۲۳ به تهیه کنندگی محمد طارمی و گویندگی مهری قلع ریز به مدت یکساعت پخش می‌شود.

 

“فرهنگ مردم” و باور آنها در ماه رمضان

 

در برنامه “فرهنگ مردم” کاری از گروه فرهنگ رادیو ایران که جمعه‌های هر هفته از ساعت ۲۱:۳۰ پخش می‌شود، این جمعه ششم مرداد آداب و رسوم، سنت‌ها و باورهای مردم نقاط مختلف ایران  بیان می‌شود. زهرا فقیه میرزایی سردبیر برنامه گفت: چون بخش قابل توجهی از آداب و آئین‌های ماه مبارک رمضان به روزه کودکان و نوجوان ها اختصاص یافته و بچه ها و نوجوانان به روزه و روزه داری علاقه زیادی نشان می‌دهند و سعی می‌کنند در شب‌های  ماه رمضان وقت سحر بیدار شوند تا روزه کله گنجشکی بگیرند، در برنامه “فرهنگ مردم ” سعی شده به بیان این آداب و رسوم پرداخته شود و  این اصطلاح در مناطق مختلف معنا شود.

 

تهیه کنندگی” فرهنگ مردم “را ناهید گودرزی و نویسندگی آن را ناصر ملائیان بر عهده دارند.

 

آیتم های ویژه ماه رمضان در رادیو تابستانه

 

رادیو تابستانه در ایام ماه مبارک رمضان برنامه های متنوع و جذابی را تهیه می‌کند و روی آنتن می‌برد. “قطره‌ای از دریا” از جمله بخش‌های این برنامه است که دعاهای آن برگرفته از کلام بزرگان، اندیشمندان و ائمه اطهار است. از دیگر آیتم‌های برنامه رادیو تابستانه معرفی نقاط گردشگری است که آداب و رسوم ماه مبارک رمضان را در نقاط مختلف کشور معرفی می‌کند.

 

همچنین آیتم رادیویی “ماجراهای پاستوریزه” شیوه‌های تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان را آموزش می‌دهد. از بخش‌های دیگر رادیو تابستانه که مخاطبان خاص خود را دارد ” درد دل کوچولوها ” است که راز و نیازکودکان با خدا را با زبانی ساده بیان می‌کند.

ویژه برنامه عصرگاهی رادیو تابستانه در ماه مبارک رمضان با تهیه کنندگی عباس پیری و فرهاد  دهنوی، سردبیری ناتاشا برادر و نویسندگی ویدا بابالو همچنین گویندگی فاطمه نیرومند و احسان کرمی اجرا و پخش می‌شود.

 

رادیو تابستانه با روزانه ۱۲ ساعت برنامه روی موج FM ردیف ۵/۱۰۵ مگاهرتز در ایام ماه مبارک رمضان قابل شنیدن است.


پزشک خانواده در شبکه رادیویی سلامت

 

باتوجه به اهمیت اجرای طرح پزشک خانواده در کشور که از تحولات بنیادین نظام سلامت کشور است و بنابر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برنامه “پزشک خانواده” با هدف آشنایی جوامع روستایی و شهری از شبکه رادیویی سلامت تولید و پخش خواهد شد.

در این برنامه به اهمیت و مزایای اجرای این طرح و بررسی موانع موجود پرداخته می‌شود. تبیین اجرای این طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع و همچنین اهمیت آن در ارتقای سلامت جامعه و کاهش هزینه‌های درمانی و سازماندهی امور درمانی از اهداف دیگر تولید این برنامه است.

 

برنامه “پزشک خانواده” روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت ۱۴:۳۰ با حضورکارشناسان و مسئولین نظام سلامت شبکه رادیویی سلامت پخش خواهد شد.

 

این برنامه به تهیه کنندگی فرانک ترابی و مشاوره برنامه مهدی اسفندیار از گروه سلامت اجتماعی شبکه رادیویی سلامت پخش می‌شود.


حضور نخبگان در “یک استکان چای داغ”

 

“یک استکان چای داغ” عنوان برنامه‌ای از گروه ایران و اقتصاد رادیو اقتصاد که پنج شنبه شب‌ها از این شبکه رادیویی پخش می‌شود. این برنامه هر هفته به سراغ یکی از نخبگان و افراد برتر در حوزه‌های اقتصادی می‌رود که موفقیت‌هایی در کار و شغل و یا تحصیلات خود کسب کرده‌اند.

 

در برنامه این هفته، دکتر غلامرضا میرکی از اساتید برتر جهاد دانشگاهی ، پیرامون زندگینامه ، تجربیات ، موفقیتها و خاطرات زندگی کاری و شخصی خویش برای شنوندگان صحبت می‌کند.

 

“یک استکان چای داغ” پنجشنبه‌ها از ساعت۲۱ تا ۲۱:۵۰ دقیقه به سردبیری حسین سلطانی از شبکه رادیویی اقتصاد روی آنتن می‌رود.

 

ویژه برنامه المپیک ۲۰۱۲ در شبکه تهران
 
“۵ حلقه المپیک” عنوان ویژه برنامه‌ای از گروه تفریحات و سرگرمی شبکه تهران است که رویدادهای ورزشی المپیک لندن ۲۰۱۲ را پوشش می‌دهد.

 

گودرز عزیزی مدیر گروه تفریحات و سرگرمی شبکه تهران در تشریح جزییات برنامه گفت: این برنامه از روز جمعه ۶ مرداد به مدت  ۳۰ دقیقه روی آنتن می‌رود و دارای آیتم‌هایی مانند گزارش از اردوی ورزشکاران انتخابی، گفتگو با پیشکسوتان ورزشی هر رشته، گزارش مردمی، ارائه تحلیل از سوی کارشناس،‌ گفتگو با خانواده ورزشکار المپیکی  و … است.
 

وی ادامه داد: این بر نامه تا ۲۳ مرداد هر روز پخش می‌شود و محمد رضا آلادین تهیه کننده آن است.

 

بازپخش مجموعه دهه ۶۰ ؛ “زهره و زهرا”

 

مجموعه خاطره انگیز دهه ۶۰  “زهره و زهرا” روزهای زوج در ماه مبارک رمضان از برنامه رنگین کمان پخش می‌شود.

 

محبوبه سمیعی زفرقندی مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه تهران با بیان این مطلب گفت: این مجموعه که دارای قصه رمضانی و ژانر کودکانه مربوط به دهه ی ۶۰ است با استفاده از نسخه قدیمی فیلم از سه ماه پیش بازسازی شده و اکنون در ۱۴ قسمت ۸ دقیقه ای روزهای زوج از برنامه رنگین کمان پخش می‌شود.
 

وی ادامه داد:  تحقیق و کتابت قرآن کریم کودکان و خردسالان در ماه رمضان به همت امور اجتماعی و رفاهی سازمان صدا و سیما در مسجد بلال انجام شده است که گزارش این مراسم به زودی از برنامه رنگین کمان نمایش داده می‌شود.
 
مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه تهران همچنین از همکاری با طرح ۱۴۴۶ خبر داد و گفت: طی این همکاری کودکان و خردسالان حافظان قرآن شناسایی و از آنها در برنامه رنگین کمان دعوت حضوری می‌شود.

 

“حیات طیبه” آیت الله شهید در رادیو معارف

 

برنامه “حیات طیبه” رادیو معارف، ابعاد شخصیتی شهید آیت الله سعیدی رحمت الله علیه را بررسی می‌کند. دهه چهل در ایران دهه‌ای است که رژیم پهلوی با قلع و قمع کامل مخالفان سیاسی و فکری خود، به زعم خود بدون داشتن هرگونه دغدغه مخالفت سیاسی و فکری به توسعه اقتصادی مبادرت خواهد شد.

 

رادیو معارف در راستای شناساندن چنین علمای بزرگواری با برنامه “حیات طیبه”، از شنبه ۷ مرداد ۹۱ در چند برنامه به بررسی شخصیت ، زندگانی و فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و علمی شهید آیت الله سعیدی رحمت الله علیه می‌پردازد.

 

در این برنامه از سخنان آیت الله خاتمی، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی(فرزند ارشد شهید) و کارشناسان و میهمانان دیگر بهره گیری خواهد شد.

 

“حیات طیبه” کاری از گروه فقه و سیره، به تهیه کنندگی و سردبیری روح الله اسماعیلی، نویسندگی شیرین پاک نیا و گویندگی سید حمید حسینی  شنبه ها  ساعت ۱۵:۳۰ از شبکه رادیویی معارف تقدیم شنوندگان فهیم این رادیو می‌شود.


رِلِه برنامه‌های رادیو آلبانی برون مرزی از موج “اف ام” رادیو اسپورت آلبانی

 

اخبار و برنامه‌های رادیو آلبانی معاونت برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بر روی “موج اف”  از رادیو “اسپورت” آلبانی رله می‌شود.

 

بر اساس موافقت‌نامه همکاری رادیو آلبانی برون مرزی و رادیو اسپورت آلبانی، این رادیو تمامی برنامه‌های رادیو آلبانی برون مرزی را از اول آگوست ۲۰۱۲ بر روی موج FM رله خواهد کرد.

 

رادیو “اسپورت” آلبانی ژوئن ۲۰۰۵ با هدف آشنایی مردم جهان با اخبار و تحولات روز آغاز به کار کرد.این رادیو که مناطق غربی آلبانی از شهر “اشکودرا” در شمال تا شهر “لورا” در جنوب آلبانی را تحت پوشش خود دارد به صورت ۲۴ ساعته روی موج “اف ام” پخش می‌شود و در چهار استان بزرگ آلبانی از جمله تیرانا، پایتخت این کشور، دورس، فیر و ولورا به راحتی دریافت می‌شود. رادیو اسپورت در گذشته برنامه های رادیو “تی آر تی” ترکیه را رله می‌کرد.

 

آداب و رسوم رمضانی کرمانشاه در “خونه زندگی”

 

“خونه زندگی” عنوان برنامه‌ای است که در گروه خانواده شبکه دو سیما تهیه و تولید می شود که این روزها با حال و هوایی رمضانی از این شبکه روی آنتن می‌رود. 

 

در برنامه روز پنجشنبه “خونه زندگی” ۴۵ دقیقه ارتباط تصویری با استان کرمانشاه برقرار می‌شود و در خصوص آداب و رسوم مردم این استان در ماه مبارک رمضان صحبت خواهد شد. در ادامه این برنامه، معرفی کتاب و آموزش آشپزی پخش خواهد شد.

 

همچنین گفتگوی تلفنی با یکی از نویسندگان کشورمان برقرار می‌شود. در “خونه زندگی” روز پنجشنبه همچنین آیتم آیه‌های زندگی پخش و یک میزگرد خانوادگی هم برگزار می‌شود. 

 

این برنامه ساعت ۷:۳۰ صبح روز پنجشنبه به مدت ۹۰ دقیقه و به صورت زنده از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.