حضور وزیر ورزش و تیم ملی بوکس کشورمان در مراسم افطار کانون توحید لندن

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که دهها نفر از دانشجویان و دیگر ایرانیان مقیم انگلیس نیز حضور داشتند، احمد ناطق نوری رییس فدراسیون بوکس گزارشی از وضعیت این رشته ورزشی در کشورمان ارائه کرد و گفت: طی سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی برای توسعه بوکس آماتور در کشور شده است و شاهد هستیم که امسال ورزشکاران ما با چهار سهمیه در المپیک شرکت کرده اند.

وی با قدردانی از تلاش های کادر فنی و اعضای تیم ملی بوکس جمهوری اسلامی ایران، افزود: میدان المپیک میدان بزرگی است و مبارزه در این میدان به دلیل حضور همه قهرمانان صاحب نام دارای شرایط سختی است.

وی گفت: بوکسورهای جمهوری اسلامی ایران اگر با ناداوری و بدشانسی مواجه نمی شدند، اکنون وضعیت بهتری در جدول داشتند.

آقای ناطق نوری با اشاره به دو پیروزی ارزشمند احسان روزبهانی بوکسور منهای ۸۱ کیلوگرم کشورمان بویژه شکست دادن بهرام مظفر قهرمان ترکیه، ابراز امیدواری کرد که وی بتواند با پیروزی بر رقبای دیگر به مدال المپیک دست یابد.

رییس فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: حضور چهار بوکسور خوب کشورمان در مسابقات المپیک باعث شد که این رشته ورزشی مجددا مورد توجه قرار بگیرد و اکنون اقشار مختلف مردم اخبار و گزارش های مربوط به بوکس را از نزدیک تعقیب می کنند.

در ادامه این مراسم کادر فنی و اعضای تیم ملی بوکس کشورمان پشت تریبون قرار گرفتند و توضیحاتی را درباره سوابق و افتخارات خود و عملکرد تیم ایران در مسابقات المپیک ارائه کردند.

پس از اقامه نماز جماعت و صرف افطار، محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان گزارشی از وضعیت ورزش کشور و همچنین کاروان ورزشی کشور مان در المپیک لندن ارائه کرد.

وی گفت: کسب بیش از ۵۰ سهمیه المپیک لندن توسط ورزشکاران رشته های مختلف یک رکورد به شمار می رود و نشان دهنده توسعه و پیشرفت ورزش قهرمانی در کشور است و در برخی از رشته ها نفس حضور جوانان ما در المپیک یک موفقیت بزرگ است.

وی افزود: با شروع مسابقات کشتی، وزنه برداری و تکواندو که ورزش های مدال آور ما در بازیهای المپیک به شمار می روند، شور و هیجان خاصی در میان مردم و از جمله هموطنان مقیم انگلیس ایجاد شده که کسب نخستین مدال طلا توسط حمید سوریان این شور و هیجان را دو چندان کرد.

آقای عباسی اظهارداشت: این مدال ارزشمند باعث تقویت روحیه و انگیزه دیگر اعضای کاروان ورزشی ایران شده و انشاء الله طی روزهای آینده شاهد اهتزاز دوباره پرچم مقدس کشورمان خواهیم بود.

وی ابراز امیدواری کرد که نتایج ورزشکاران ایرانی در المپیک لندن، رکورد جدیدی را از نظر تعداد مدال به ثبت برساند.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حمایت های هموطنان و بویژه دانشجویان ایرانی از اعضای کاروان ورزشی کشورمان، سلام های رییس جمهوری و اعضای هیات دولت را به حاضران ابلاغ کرد.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است، ایرانیان شرکت کننده در این مراسم نیز ضمن قدردانی از تلاش های اعضای کاروان ورزشی کشورمان، بویژه اعضای تیم ملی بوکس، برای همه آنان آرزوی موفقیت کردند.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۳۰۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.