حضور وکلای زن محجبه در دادگاه‌های ترکیه آزاد شد

۰۸ام بهمن ،

1-34.jpeg

یک منبع قضایی و از نمایندگان پارلمان ترکیه اعلام کرد بر اساس مصوبه اخیر پارلمان از این پس وکلای زن در ترکیه می‌توانند با حجاب در دادگاه‌ها حاضر شوند و از موکلین خود دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع قضایی ترکیه که نماینده پارلمان این کشور نیز هست، گزارش داد: در نشست اخیر پارلمان ترکیه قانونی تصویب شد که به سبب آن وکلای زن می‌توانند با حجاب در دادگاه حاضر شوند و این قانون در واقع برای رسیدن تمامی اقشار مردم ترکیه به حقوق خود تصویب شده است.

در همین راستا متین فیضی اوغلو، رئیس سندیکای وکلای مدافع ترکیه که با قانون مذکور مخالف است، اعلام کرد: وکیل مدافعی که از گرایش‌های دینی خود در یک کشور سکولار حرف بزند، نمی‌تواند به وظیفه خود در دفاع از متهمان عمل کند.

این در حالی است که محجبه بودن دادستان‌ها و قضات زن هنگام حضور در دادگاه‌های ترکیه همچنان ممنوع است.

پیشتر خبرگزاری آناتولی گزارش داد که پارلمان شب جمعه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن به کردها اجازه داده می‌شود در دادگاه‌ها به زبان کردی صحبت کنند.

یک منبع دولتی اعلام کرد که درخواست شهادت دادن به زبان کردی در مقابل دستگاه قضایی از خواسته‌های اساسی صدها زندانی است که به مدت ۶۸ روز دست به اعتصاب غذا زدند و در نوامبر به اعتصاب خود پایان دادند.

دولت ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه از زمانی که در سال ۲۰۰۲ قدرت را در دست گرفت، در راستای حل مشکلات کردها و لغو قوانین ضد اسلامی در این کشور تلاش بسیاری کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.