حضور پررنگی در جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» خواهیم داشت

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی از ساخت ۱۰ فیلم کوتاه و مستند و چهار انیمیشن برای هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره سینما، مهدی حبیبی رییس حوزه هنری استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۶۴۰ دقیقه مستند با موضوع دفاع مقدس، شخصیت‌ها و مفاخر علمی و مذهبی استان و مفاهیم ارزشی تولید کردیم.

 وی ادامه داد: بر تولید فیلم کوتاه و انیمیشن برای جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» تمرکز کرده‌ایم. سال ۸۸ سینما بهمن را بازسازی کردیم و تا کنون احتیاج به بازسازی مجدد نداشته است.

 رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی افزود: چهار انیمیشن و ۱۰ فیلم کوتاه و مستند را در سال جدید تولید کردیم که همگی آماده رقابت در هشتمین جشنواره سراسری رویش هستند. مستند «کامیابی مسک» به کارگردانی محمدصادق دهقانی، فیلم‌های کوتاه «وکید کوکبی ست متوهم» به کارگردانی مهدی باقری، «التیام» به کارگردانی علیرضا دهقان، « یک عاشقانه برای احمد» به کارگردانی امین کاشرفی، «ناقوس» به کارگردانی محمد عبداللهی، «عالم ربانی» و «ابن حسام خوسفی» به کارگردانی احسان عمیدیان و پیرمرد سنگ شکن گلون آباد به کارگردانی خانم محمدپور از مجموعه فیلم‌های کوتاه و مستند برای جشنواره رویش است.

 حبیبی ادامه داد: انیمیشن «جایی برای بچه‌ها نیست»، «تجاوز»، «شب بخیر» و «زیارت» از مجموعه انیمیشن‌هایی هستند که برای جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» آماده شده است.

 هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» به دبیری سهیل جهان بیگلری از نهم تا سیزدهم آبان‌ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.