حضور پررنگ خانواده های شهدا پای صندوق های رای

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، شور و اشتیاق مردم به ویژه مادران و پدران شهدا که غبار پیری بر چهره هایشان نشسته و گذر زمان دست هایشان را پر از چروک و قامتشان را خمیده است، در صفوف انتخابات بسیار چشمگیر است.

بعضی از این پدران و مادران شهدا که به سختی راه می روند به همراه نوه های خود که یادگاران فرزندان شهیدشان هستند، در حوزه های اخذ رای حضور یافته اند و کهولت سن یا بیماری نتوانسته است مانع حضور آنان در انتخابات شود و حضور آنان همچون همیشه بسیار پررنگ است.

والدین شهدا در حالی که در برخی شعب اخذ رای،‌ مدت طولانی ایستاده اند، هنگام رای دادن با لبخندی بر چهره به مسوولان حوزه های انتخابیه ‘خداقوت’می گویند.

پدران و مادران شهدا هنگام رای دادن، ‌یاد و خاطره شهدای عرصه علم و فناوری هسته ای کشور را نیز گرامی داشتند و زیر لب صلوات و فاتحه قرائت می کردند.

کربلایی ‘علی’ به سختی راه می رود اما باتکیه بر عصایش و در حالی که نوه اش او را همراهی می کند، می گوید: رای من، ‌نشانه ادامه راه پسر شهیدم و دیگر فرزندان شهید این سرزمین پهناور خواهد بود.

وی که ۷۹ سال سن دارد، ادامه می دهد: پسرم ۲۰ سال داشت که راهی جبهه های حق علیه باطل شد و شش ماه پس از اعزام به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی می افزاید: من و تمام ملت ایران با رای خود، راه این شهیدان را تا ابد جاودانه نگه خواهیم داشت.

کمی آن طرف تر، بانوی کهنسالی را می بینم که برروی صندلی نشسته و به آرامی مشغول نوشتن اسامی نامزدهای انتخاباتی مورد نظرش است؛ وقتی با او همکلام می شوم، می گوید: حضور در انتخابات، خواست قلبی شهدا و البته از مهمترین نکات وصیت نامه فرزند شهیدم است.

این بانوی سالخورده یادآور می شود: پسرم در عملیات والفجر به جمع همسنگرانش پیوست و شربت شهادت نوشید اما همیشه تاکید می کرد که هیچگاه کشور را در تصمیم گیری های مهم تنها نگذارید.

اجتمام**۹۱۳۴ **۱۵۷۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۲۶۳۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.