حضور گسترده سینمای ایران در جشنواره تونسی

۲۸ آبان ،

سینمای ایران در بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی کارتاژ که در کشور تونس درحال برگزاری است، حضور گسترده‌ای دارد.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، سینمای ایران در بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی «کارتاژ» که از روز ۲۶ آبان‌ماه در کشور تونس برپا شده است، حضور گسترده‌ای دارد.

به گزارش تفسیری روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این جشنواره هر دو سال یک بار در محله تاریخی «کارتاژ» در پایتخت کشور تونس برگزار شده و از بزرگ‌ترین جشنواره‌های قاره آفریقا محسوب می‌شود.

برپایه این گزارش تفسیری، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش “فیلم‌هایی از اطراف جهان” حضور فعالی دارد. در این بخش کشورهایی همچون چین (با ۳ عنوان فیلم)، فرانسه (۴ عنوان)، هند (۲ عنوان) ، ژاپن (۶ عنوان)، بلژیک (۱ عنوان) و ایران با ۵ عنوان فیلم بلند حضور دارند که آثار ایرانی جشنواره عبارتند از: “راه آبی ابریشم” به کارگردانی محمدرضا بزرگ‌نیا ، “مصائب چارلی” ساخته علیرضا سعادت‌نیا، “جدایی نادر از سیمین” به کارگردانی اصغر فرهادی، “یه حبه قند” کار رضا میرکریمی و “مرگ کسب و کارمن است” ساخته امیرحسین ثقفی.

حضور ۲ داور ایرانی در بخش مسابقه فیلم‌های بلند و کوتاه جشنواره بین‌المللی “کارتاژ” هم از دیگر افتخارات سینمای ایران در این جشنواره خواهد بود. رضا میرکریمی داور بخش مسابقه فیلم‌های بلند است و محمودرضا ثانی مستندساز ایرانی هم فیلم‌های بخش کوتاه را داوری خواهد کرد.

از دیگر اقدامات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، اعزام دو نویسنده و منتقد سینمایی به منظور تحت پوشش قراردادن ویژگی‌های این جشنواره فرهنگی- هنری (که یکی از معتبرترین جشنواره‌های آفریقایی است) و درج اتفاقهای مختلف آن در رسانه‌های داخلی خواهد بود.

حضور کارشناسان سینمای ایران جهت برگزاری نشست‌های تخصصی سینما به ویژه در امر تولید فیلم‌های مستند و ساختار تهیه و تولید فیلم مستند در ایران به منظور آشنایی سینماگران تونسی و الگوبرداری از تعاریف تولید، یکی دیگر از برنامه‌های جنبی هیئت ایرانی خواهد بود.

“شفیع آقامحمدیان” مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از سخنرانان همایشی تحت عنوان “نیاز امروز جامعه سینمایی” خواهد بود که توسط مسئولین جشنواره کارتاژ برگزار خواهد شد. این جشنواره، روز چهارم آذرماه در کشور تونس به پایان خواهد رسید.

پایان پیام/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.