حضور گسترده مخالفان در مراسم تشییع پیکر یک فعال بحرینی

۲۵م دیماه ،

abna-3.jpg

نیروهای بحرینی برای متفرق کردن شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع پیکر یکی از مخالفان این کشور که بر اثر استنشاق گازهای سمی کشته شده بود، چند تن را با شلیک گلوله و گازهای سمی زخمی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی اینترنتی النشره، شمار بسیاری از مردم بحرین پیکر حبیب ابراهیم عبدالله، از ساکنان منطقه شیعه‌نشین «المالکیه» را که بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور جان خود را از دست داده بود، تشییع کردند.

در همین حال، جمعیت «الوفاق» بحرین، بزرگ‌ترین حزب مخالف دولت در این کشور، جریان «وفای اسلامی»، ائتلاف ۱۴ فوریه و جمعیت «امل» وفات حبیب ابراهیم عبدالله را تسلیت گفتند.

جمعیت بسیاری از مخالفان بحرینی در منطقه المالکیه عصر یکشنبه جنازه ابراهیم عبدالله را تشییع کرده و مردم پرچم‌های بحرین و عکس‌هایی از ابراهیم عبدالله را در دست داشتند و با سردادن شعارهایی محاکمه عادلانه عاملان کشتار مردم را خواستار شدند.

شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع پیکر مخالف بحرینی، مقام‌های دولتی را به کشتار، شکنجه و نقض حقوق بشر متهم کردند.

آن‌ها تاکید کردند که مرم تا زمان تحقق آزادی، کرامت، دموکراسی و حکومت عادلانه به انقلاب خود ادامه می‌دهند و هرگز از خواسته‌های خود دست نمی‌کشند.

جمعیت الوفاق اعلام کرد که گازهای سمی تا کنون منجر به کشته شدن ده‌ها شهروند بحرینی شده است.

چندی پیش حبیب ابراهیم عبدالله و نوه‌اش براثر استنشاق میزان بسیاری گاز اشک‌آور شلیک شده از سوی نیرو‌های دولتی دچار عارضه تنفسی شد که بر اثر آن ابراهیم عبدالله جان خود را از دست داد و نوه ۹ ساله‌اش در حال درمان است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.