حضور ۵۳۵۰ دقیقه‌ای نامزدها در شبکه‌های تلویزیونی

۲۲خردادماه،

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌ عمومی سیما؛ پس از اعلام اسامی نامزدهای نهایی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تولید و پخش برنامه‌های انتخاباتی نامزدها در تمامی شبکه‌های سیما آغاز شد. در این میان سهم معاونت سیما در تولید برنامه‌هایی خاص تبلیغات نامزدها ۵۳۵۰ دقیقه برنامه‌ می‌باشد.
بر اساس این گزارش شبکه یک سیما با پخش ۸ برنامه با دوربین (۲۴۰ دقیقه)، ۱۶ مستند ۳۰ دقیقه‌ای (مجموعا ۴۸۰ دقیقه) و پخش ۳ مناظره ۴ ساعته میان نامزدها (۱۴۴۰دقیقه )؛ از نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد به طور مستقیم میهمان خانه‌های مردم کشورمان باشند و بدون واسطه از دغدغه‌ها و برنامه‌های دولت احتمالی آینده خود سخن گویند.
علاوه بر آن شبکه یک سیما در دو برنامه ” ثریا ” و ” پایش ” از حضور نمایندگان نامزدها دعوت کرد تا با حضور در این برنامه‌ها علاوه بر بیان دیدگاه‌های کاندیدای مورد نظر به نقد و بررسی نظرات نامزد مقابل بنشینند.
” ثریا ” کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما در دو برنامه ۱۵۰ دقیقه‌ای به تشریح برنامه‌های هر یک از نامزدها در زمینه آموزش و پرورش و آموزش عالی پرداخت. گفتنی است در هر برنامه ” ثریا ” ۴ نماینده حضور داشتند.
برنامه ” پایش ” نیز به منظور نقد نظرات اقتصادی نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در ۴ برنامه ۶۰ دقیقه ای تولید و پخش شد و در هر برنامه دو نماینده اقتصادی کاندیداها شرکت کردند. در این برنامه به شرکت‌کنندگان فرصت داده شد تا دیدگاه‌های اقتصادی نامزد خود و برنامه‌های دولت احتمالی‌شان در زمینه اقتصاد را بیان و نظرات رقیب را نقد نمایند.
با توجه به تعریف شبکه سه سیما به عنوان شبکه جوان، این شبکه فرصتی را برای ۸ رقیب انتخابات ریاست جمهوری فراهم کرد تا هر یک از آنها ظرف یک ساعت مطالبات قشر مهمی از جامعه ( جوان ) را شنیده و به آن پاسخ دهند. حاصل تلاش همکاران در گروه سیاسی شبکه سه سیما تولید و پخش ۴۸۰ دقیقه برنامه بود.
همچنین شبکه سه سیما با تولید و پخش دو برنامه ” دیروز، امروز، فردا ” و ” رخصت ” فرصتی فراهم کرد تا برنامه‌های سیاسی و ورزشی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نقد و بررسی گردد.
برنامه ” دیروز، امروز، فردا ” کار گروه دانش شبکه سه سیما یک ساعت وقت به نمایندگان کاندیداها داد تا تصویری از دیدگاه‌های نامزد مورد نظر ارائه دهند. همچنین در این برنامه نقد نظرات رقیب و پاسخ آن فضایی جذاب برای بیننده بوجود آورد و فرصتی برای مخاطب برنامه فراهم کرد تا فرد اصلح را به لحاظ دیدگاه سیاسی شناسایی نماید.
” رخصت ” نیز در چهار برنامه یک ساعته خود مطالبات جامعه ورزشی کشور و ورزش دوستان را با نمایندگان نامزدها در میان گذاشت. این برنامه که کاری از گروه ورزش شبکه بود در هر برنامه از نمایندگان نامزدها خواست علاوه بر طرح نظرات کاندیداها ضعف برنامه‌های رقیب را بازگو نمایند.
شبکه جام‌جم با هدف پاسخگویی به مطالبات ایرانیان مقیم خارج از کشور تولید برنامه‌ای یک ساعته را به پایان برد که در آن نامزدها با حضور در استودیوی ایرانیان شبکه به سوالات و مطالبات این گروه پاسخ دهند. ماحصل این تلاش تولید ۸ برنامه ۶۰ دقیقه‌ای بود. همچنین بازپخش مستند نامزدها و مناظره‌های ۸ نامزد این دوره در جدول برنامه‌های شبکه جام‌جم قرار گرفت و به ایرانیان مقیم خارج کشور فرصت را داد تا با نظرات هر ۸ نفر آشنا شوند.
شبکه دو سیما پس از بخش خبری ۲۲ ، آنتن را در اختیار معاونت سیاسی قرار داد تا گفت‌و‌گوی ویژه خبری با حضور نامزدها در اختیار مخاطبان بی شمار این برنامه قرار گیرد.
یادآور می‌شود این گزارش صرفا در مورد برنامه‌هایی تبلیغاتی ۸ نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری است که در معاونت سیما تولید و پخش شده است./ص
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.