حفره‌های امنیتی بعضی گوشی های سامسونگ

۲۸م آذر ،

حفره‌های امنیتی بعضی گوشی های سامسونگ

توسعه‌دهندگان در بعضی دستگاه‌های محبوب شرکت الکترونیکی سامسونگ آسیب‌پذیری را کشف کرده‌اند که با عبور از اجازه سیستم، امکان درز کردن اطلاعات کاربر را فراهم می‌کند.

به گزارش ممتازنیوز  به نقل از دنیای اقتصاد :براساس اظهارات یک توسعه دهنده نرم‌افزار، یک حفره امنیتی مشکوک که چندین تلفن هوشمند سامسونگ را تحت تاثیر قرار داده شناسایی شده که اطلاعات کاربر را در دسترس برنامه‌های اجرایی قرار داده و دستگاه را در مقابل ابرافزارها آسیب‌پذیر می‌کند.
این آسیب‌پذیری توسط یکی از اعضای انجمن توسعه‌دهندگان XDA کشف و به طور جزئی بیان شده است. این آسیب‌پذیری از اجازه سیستم عبور کرده و به هر کدام از برنامه‌های اجرایی این امکان را می‌دهد که اطلاعات را از RAM دستگاه خارج کشیده یا کدهای بدافزارها را وارد سیستم کنند. وی اظهار کرد که به طور اتفاقی این آسیب‌پذیری را کشف کرده است و درحالی که تلاش می‌کرد راه تازهی برای «روت کردن» گلکسی S3 خود پیدا کند به این آسیب‌پذیری دست یافته است، اما این نقص در گلکسی S2، گلکسی نوت و Meizu MX نیز وجود دارد. روت کردن فرآیندی است که به کاربران تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های دارای سیستم‌عامل آندروید این امکان را می‌دهد که کنترل خاص (دسترسی روت) به زیر سیستم آندروید داشته باشند.
این درحالی است که نکسوس ۱۰ که از تراشه اکسینوس ۵ استفاده می‌کند از این آسیب‌پذیری مصون مانده است، چرا که این نقص تنها به تلفن‌هایی صدمه وارد می‌کند که از اکسینوس ۴ استفاده می‌کنند. اکسینوس (Exynos)‏ یک سری از سیستم‌های روی تراشه (SoC) مبتنی بر پلت‌فرم ARM است که توسط شرکت سامسونگ برای استفاده در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها عرضه شده‌است.
وی یادآور شد: خبر خوش اینکه به سادگی می‌توان این دستگاه‌ها را روت کرد و خبر بد اینکه هیچ کنترلی روی این امر وجود ندارد. سامسونگ تاکنون در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۹۹ نفر   |   تاریخ انتشار یافتن: چهارشنبه ۲۹ آذر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , حفره امنیتی سامسونگ, سامسونگ, گوشی سامسونگ


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، خبرها روز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.