حفظ زنجیره مقاومت موضوع راهبردی برای ایران

جام جم آنلاین: دبیرکل مجمع بیداری اسلامی دردوازدهمین همایش مدیران و مسئولان خبر نمایندگی های سازمان صدا و سیما در خارج از کشوربا بیان این که سوریه حلقه طلایی زنجیره مقاومت است گفت: قصد کشورهای غربی ایجاد حکومت لیبرال یا ایجاد دموکراسی در سوریه نیست بلکه تلاش آنها پاره کردن زنجیره مقاومت است.دکتر علی اکبر ولایتی افزود:بحث ما حفظ زنجیره مقاومت است واین موضوع برای جمهوری اسلامی ایران یک امر راهبردی می باشد.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ وی با اشاره به گسترش موج بیداری اسلامی گفت: آنچه که ما از این موج می فهمیم این است که مردم این کشورها در پی احیای ارزش های اسلامی هستند.  

ولایتی افزود: پرچم داری حرکت های اخیر را افرادی که شعارهای اسلامی می دادند بر عهده داشتند و تحرکات نیز از نماز جمعه آغاز شد.

وی با اشاره به بیداری اسلامی در برخی از کشورها از جمله تونس،‌ مصر و لیبی بر آینده نگری صحیح در خصوص این حرکت و ادامه روند این گونه جنبش ها در مسیر روشن تاکید کرد.

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی همچنین  به موضوع سوریه اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی در فکر جایگزینی در قلب خاورمیانه هستند و به همین منظور سراغ سوریه رفتند.

ولایتی افزود: اینها به دنبال آن هستند که حلقه مقاومت ایران، عراق،‌ سوریه، لبنان و فلسطین در جایی شکسته شود.

وی گفت: یک زنجیره مقاومت از عراق، ایران، سوریه و فلسطین در برابر هژمونی رژیم صهیونیستی و آمریکا تشکیل شده است و اینها تلاش دارند که این زنجیره را پاره کنند.

ولایتی تاکید کرد: یک مجموعه آرمانی در سوریه متبلور شده و خواسته مشروع ما این است که مقاومت به نفع همه جهان است و این مقاومت نباید در سوریه آسیب ببیند.

ولایتی اضافه کرد: غربی ها پس از پایان عصر انقلاب های رنگین به سوریه روی آوردند.

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی اضافه کرد: آنان در سوریه تلاش می کنند به معارضانی که در اقلیت هستند پول بدهند تا با حکومت بجنگند.

وی گفت: سران استکبار با روش انقلاب های رنگی در گرجستان، اوکراین و قرقیزستان می خواستند آن را در ایران امتحان کنند که منجر به فتنه ۸۸ شد که این روش دیگر در ایران رنگ باخته است.

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی با اشاره به برخی از تحولات مصر مانند انفجار خط لوله انتقال گاز به سرزمین های اشغالی، زیر سؤال بردن پیمان کمپ دیوید و آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی گفت: این موارد برای صهیونیست ها و آمریکایی ها نگران کننده است و آنها در مصر دچار شکست شده اند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.