حقوقی‌های فرانسه بی‌حقوق شده اند

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

از مجموع یک میلیون و ۴۰۰صد هزار نفری که در دانشگاههای فرانسه ثبت نام می کنند، ۲۰۰هزار نفر برای رشته حقوق اسم نویسی می کنند.

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، رشته حقوق برای بسیاری جوانان ایرانی رشته ای بسیار جذاب محسوب می گردد و آنها که حقوق خوانده اند می دانند که فرانسه یکی از کشورهای مالک سبک و مهم در این رشته محسوب می گردد.

اما بنا بر گزارش تفسیری تازه وزارت آموزش عالی فرانسه، برغم جذابیت رشته حقوق برای جوانان دیپلمه، فارغ التحصیلان این رشته آینده ای در بازار کار ندارند.

رشته حقوق در حالی مورد علاقه بسیاری از جوانان است که از ۱۰ دانشجو کمتر از شش نفر موفق iبه اتمام تحصیلات خود و اخذ مدرک لیسانس می شوند. برغم دشواری مراحل تحصیل ، عده اندکی iبه بازار کار راه پیدا می کنند.

بیش از ۲۰ هزار نفر سالانه از دانشگاههای فرانسه مدرک فوق لیسانس حقوق دریافت می کنند. در حالی که بنا بر اعلام موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه، در مشاغل مرتبط با رشته حقوق برای ۱۰۰هزار تا ۱۴۵ هزار نفر کار وجود دارد. بنابراین فارغ التحصیلات حقوق باید iبه دنبال کاری خارج از چارچوب قضایی باشند.

با وجود این مشکلات جوانان فرانسوی همچنان iبه این رشته علاقه نشان می دهند. از مجموع یک میلیون و ۴۰۰صد هزار نفری که در دانشگاههای فرانسه ثبت نام می کنند، ۲۰۰هزار نفر برای رشته حقوق اسم نویسی می کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.