حقوق بشر بهانه معاندین است

رییس سازمان زندان ها خطاب به پرسنل سازمان زندان‌ها گفت: در اطلاع‌رسانی صحیح به‌عنوان یک رسالت خطیر، شیوه و مجاهدت شهید آوینی را الگو قرار دهید؛ نه‌فقط فرهنگسازی کنید بلکه هدایت افکار را توام با راستگویی و تعهد، در جهت ارتقاء زندانبانی و آگاه‌سازی جامعه بدست گیرید.

حقوق بشر بهانه معاندین است

به گزارش ممتاز نیوز، محمدمهدی حاج‌محمدی در نشست تخصصی مدیران روابط عمومی ادارات کل زندان‌های سراسر کشور با اشاره به اهمیت اقدامات حمایتی گفت: ما در مدیریت زندان‌ها در دو جبهه باید جدی‌تر وارد میدان شویم از طرفی به دنبال اجرای رسالت‌های حمایتی و تربیتی درقبال زندانیان و پشتیبانی از خانواده‌های‌شان هستیم. از سوی دیگر نیز در این راه با هجمه رسانه‌های معاند مواجه‌ایم که باید برای آن برنامه داشت.

وی افزود: این به اصطلاح رسانه‌ها به شکل مداوم در تلاشند به بهانه‌های مختلف مثل گرانی‌ها، کمبودها و غیره باورهای مردم را سست کنند. بخشی از این هدف نیز روی مجموعه زندان‌ها و توسل به حقوق بشر متمرکر شده تا خدمات نظام زندانبانی را مخدوش کنند بلکه بواسطه آن به باورها و اعتقادات مردم ضربه بزنند.

با کوشش و تعهد به جایگاه‎مان اعتبار مضاعف بدهیم

رئیس سازمان زندان‌ها در این نشست بر تبیین ‌و معرفی چهره واقعی زندان و زندانبانی اسلامی تاکید کرد و گفت: اعتبار و جایگاه ما در امر زندانبانی مثل دیگر مناصب، به کیفیت کار متصدیان امور است پس تلاش کنیم در زمره افرادی باشیم که با کوشش و تعهد به این جایگاه اعتبار مضاعف بدهیم.

حاج‌محمدی با اشاره حواشی پیرامون زندان اعلام کرد؛ باید خیلی تلاش کنیم تا ضربه‌ای که این حوادث و حواشی آن به زندانبانی و خدمات نیروهای ما و کلیت نظام وارد آورده است، جبران شود.

وی ادامه داد: بخشی از هدف دشمن و معاندین در رصد فعالیت زندان‌ها، موضوع حقوق بشر است که صرفا بنا دارند با سیاه‌نمایی و دروغ‌سازی، خدمات نظام زندانبانی را زیرسوال برده تا از این رهگذر به باورها و اعتقادات مردم لطمه وارد کنند.

اهمیت زندان و زندانبانی و اهداف اصلاحی را دریابید

وی تاکید کرد: مدیران سازمان زندان‌ها در سفرهای استانی و دیدار با مسئولان هر استان سعی کرده‌اند اهمیت زندان و امور تربیتی مددجویان را برای آنان تبیین و گوشزد کنند.

وی به لزوم مشارکت دستگاه‌ها در کمک به امور حمایتی زندان اشاره کرد و گفت: لازم است همه از اقشار مختلف گرفته تا نهادهایی که دغدغه دارند، به سهم خود پای کار بیایند و اهمیت نگهداری، اصلاح و تربیت زندانیان و حمایت از خانواده آنان را باور کنند.

سبک و مجاهدت شهید آوینی را الگوی خودتان قرار دهید

عضو شورای عالی قوه قضائیه با تصریح نقش زندان در تامین امنیت جامعه، یادآور شد: باید همواره اهمیت زندان را به جامعه اعلام داشت تا ضمن اقناع عموم و ارائه خدمات اجرایی سازمان زندان‌ها برای زندانی و خانواده‌های‌شان، اعتمادافزایی اجتماعی، تسری و تداوم یابد.

حاج محمدی توصیه کرد: من از رابطان عمومی و همه پرسنل سازمان می‌خواهم که در اطلاع‌رسانی صحیح، سبک، شیوه و مجاهدت شهید آوینی را الگو قرار دهند. شما هم نه‌فقط فرهنگسازی کنید بلکه هدایت افکار را توام با راستگویی و تعهد، در جهت ارتقاء عملکرد زندانبانی و آگاه‌سازی جامعه از این همه تلاش بدست گیرید.

خدمات زندانبانی را به عنوان سرمایه اجتماعی جای دهید

رئیس با توضیح اولویت‌های اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها، ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و تصریح سختی و مشقت کار زندانبانی بیان کرد: وظیفه‌تان را خالصانه و هنرمندانه انجام دهید تا درکنار صیانت از خدمات سازمان زندان‌ها، درنهایت احترام و پذیرش اجتماعی حاصل شود.

وی ثبت و ضبط خدمات و اقدامات خاص بویژه درمورد زندانیانی که در اثر ناهنجاری‌ها سر از زندان درآورده‌اند را لازم دانست و گفت: جامعه باید بداند همه زندانیان شرور و خطرناک نیستند و گاه ناخواسته مرتکب جرم شده‌اند؛ پس در امر اطلاع‌رسانی و مواجه با زندانیان، درست ایفای نقش کنیم.

وی اعلام داشت: تصور عامه از اینکه در زندان کسانی نگهداری می‌شوند که مستحق خشم و نامهربانی‌اند را اصلاح کنید و خدمات زندان را به عنوان سرمایه اجتماعی نشان دهید. همچنین از رخدادهای تلخ درس عبرت گرفته و با پرهیز از خطا و اشتباهاتی حتی کوچک، همچنان با حسن‌نیت وظیفه کاری‌مان را پی بگیریم.

با تولید محتوای درست حال مردم را خوب کنید

حاج محمدی خطاب به رابطان عمومی زندان‌ها تاکید کرد: کار روابط عمومی فرهنگ‌سازی برای جامعه است اینگونه نیز با مستندسازی و انعکاس اولویت‌های راهبردی سازمان و توجه به ظرفیت‌ها، سراغ توانمندسازی منابع انسانی و فعلیت اهداف اصلاحی و تربیتی در امور زندان بروید و با تولید محتوای درست حال مردم را خوب کنید.

رئیس سازمان زندان‌ها در پایان از عموم مردم، اندیشمندان و خیرین در کمک به ارتقای اهداف اصلاحی و تربیتی و برنامه‌های تحولی در امر زندانبانی و حمایت از مددجویان و خانواده آنان دعوت به همکاری کرد.

انتهای  پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.