حقوق مردم فلسطین با به رسمیت شناختن این سرزمین محقق می‌شود

۲۷م دیماه ،

یک حقوقدان گفت: حقوق مردم فلسطین را نمی‌توان از طریق به رسمیت شناختن بخشی از سرزمین این مردم محقق کرد بلکه باید تمام سرزمین فلسطین به رسمیت شناخته شود.

“محمد رسولی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران با اشاره به حقوق مردم فلسطین اظهار داشت: پس از وقوع جنگ بین اعراب و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ در موافقت نامه‌های آتش بس موقت ما بین این رژیم و کشورهای عرب همسایه آن هیچ گاه فلسطین به  عنوان یک سرزمین مجزا نامی برده نشده است.

این حقوقدان ادامه داد: در این موافقت نامه‌ها فلسطین بین رژیم صهیونیستی، مصر، سوریه و اردن تقسیم شد و اسرائیل علاوه بر مناطقی که سازمان ملل متحد تقسیم بندی کرده بود ۲۶ درصد از سرزمین‌های تحت قیومیت در غرب رود اردن را نیز تصرف کرده است.

وی با انتقاد از این نوع تجزیه سرزمین فلسطین تاکید کرد: اکنون سرزمین فلسطین محدود به دو قسمت کرانه باختری رود اردن و نوار غزه است که حتی برای اتصال این دو قسمت باید راهی مجزا در نظر گرفته شود.

این حقوقدان با اشاره به تشکیلات حماس و خودگردان در فلسطین ادامه داد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری فلسطین از بحر تا نهر است که باید به رسمیت شناخته شود و فقط نباید محدود به این دو منطقه باشد.

رسولی گفت: در حال حاضر محمود عباس رئیس جمهور تشکیلات خودگردان فلسطین توانسته قسمتی از این سرزمین را به عضویت سازمان ملل متحد در آورد که نمی‌توان به خاطر این اقدام وی از او سپاسگذاری کرد چرا که او بااین اقدام خود اهداف رژیم صهیونیستی را محقق کرده است.

وی با بیان اینکه حقوق مردم فلسطین تنها از طریق به رسمیت شناختن بخشی از سرزمین آنها تحقق نمی‌یابد، اضافه کرد: هر نقطه از هر کشور برای همه مردم آن کشور است و مردم هیچ منطقه‌ای به تنهایی از یک کشور نمی‌تواند تصمیم بگیرد که از سرزمین اصلی‌اش جدا شود و به سرزمین دیگری بپیوندد.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: همچنین هر کسی که می‌خواهد دربارهٔ قسمتی از یک سرزمین تصمیم بگیرد باید نماینده همه مردم آن سرزمین باشد از این رو می‌توان به این نتیجه دست یافت که محمود عباس به دلیل عدم اقبال همه مردم فلسطین، نمی‌تواند حقوق مردم فلسطین را محقق کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.