حقوق نمایندگان ۱۱ میلیون تومان و متناسب با قانون خدمات کشوری است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حاشیه‌سازی‌ها در مورد مجلس و خصوصا موضوع اخیر حقوق نمایندگان، گفت: حقوق نمایندگان حدود ۱۱ میلیون تومان و متناسب با قانون خدمات کشوری است و ودیعه مسکن نیز هر ماه از این مبلغ کسر می‌شود.

احمد امیرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برخی حواشی ایجاد شده در مورد واریز مبلغ بیش از دویست میلیون تومان به حساب نمایندگان گفت: با توجه به اینکه نمایندگان شهرستان‌ها برای چهار سال در تهران اسکان دارند، مبلغی آن هم برای یک بار در طول دوره نمایندگی به آنها به صورت تسهیلات پرداخت می‌شود و در طول دوره از حقوق نمایندگی کسر می‌شود.

وی افزود: در مجلس دهم یعنی چهار سال پیش ۲۵۰ میلیون ودیعه مسکن به نمایندگان تعلق گرفت اما این دوره با وجود تورم و افزایش قیمت‌ها این مبلغ کاهش ۵۰ میلیونی داشت و نمایندگان با این مبلغ می‌توانند منزلی متوسط در نقاط مرکزی شهر بگیرند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر نماینده به تناسب تعداد شهرهای حوزه انتخابیه باید دفتر پاسخگویی و خدمت داشته باشد. برخی نمایندگان مجبور هستند در پنج شهرستان دفتر اجاره کنند و برای گرفتن دفتری در شأن مردم و مراجعان مبلغ خاص این کار به آنها تعلق می‌گیرد که ارتباطی به حقوق ندارد. در مورد حقوق نیز مبلغ حقوق حدود ۱۱ میلیون تومان متناسب با قانون خدمات کشوری به آنها تعلق می‌گیرد و ودیعه مسکن نیز هر ماه از این مبلغ کسر می‌شود.

وی تصریح کرد: مجلس خود را موظف به پیگیری مشکلات مردم می‌داند و نمایندگان نیز دغدغه این را دارند و تا جایی که اختیارات نمایندگی و شرایط کشور اجازه دهد با تمام توان مسائل را دنبال می‌کنند و دفاتر نمایندگان نیز پذیرای مردم و صحبت‌های آنها است.

امیرآبادی در پایان با بیان اینکه طرح ازدواج اجباری، تغییر نام فرودگاه امام، فیلترینگ اینستاگرام و تشکیل فراکسیون سیر و پیاز و عدس در مجلس مطرح نبوده، اضافه کرد: قطعا حاشیه‌سازان برای مجلس دلسوز مردم نیستند و در شرایطی که همه مردم با مشکلات مختلف دست و پنجه گرم می‌کنند، حاشیه‌سازی و بدبین کردن مردم نسبت به خدمتگذارانشان همراهی با دشمنان است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.