حقیقتی مهم که آمریکایی ها از آن بی خبرند

بنیاد ملی علوم آمریکا اعلام کرد که یک نفر از هر چهار آمریکایی نمی داند که زمین به دور خورشید می گردد. همچنین حدود نیمی از آنها نیز نمی دانند انسان از گونه های قبلی تکامل یافته است.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،از پایگاه خبری دیلی میل، بنیاد ملی علوم آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نتایج یک نظرسنجی از ۲۲۰۰ نفر آمریکایی نشان می دهد که تنها ۷۴ درصد از پرسش شوندگان می دانستند که زمین به دور خورشید می گردد.

همچنین حدود نیمی از آنها (۴۸ درصد) نیز نمی دانند انسان از گونه های قبلی تکامل یافته است.

به رغم نتایج این نظرسنجی درباره دانش آمریکایی ها، بیش از ۹۰ درصد آنها اعلام کردند به اکتشافات پزشکی جدید بسیار علاقه مند هستند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که آمریکایی ها به علوم مختلف علاقه مند هستند به طوری که ۶۰ درصد از پاسخگویان آمریکایی شرکت کننده در این نظرسنجی حداقل یک بار در طول زندگی از یک باغ وحش، آکواریوم، موزه تاریخ طبیعی یا علوم و فناوری دیدن کرده اند.

از طرف دیگر نزدیک به ۹۰ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی فکر می کنند که منافع علوم از هر نوع خطر بالقوه آن بیشتر است.

همچنین یک سوم شرکت کنندگان در این نظرسنجی براین باورند که علوم و فناوری باید از منابع مالی بیشتری برخوردار باشد.

جان بسلی استادیار روابط عمومی دانشگاه ایالتی میشیگان که نتایج این نظرسنجی را تجزیه و تحلیل کرده است، خاطر نشان کرد :بر اساس این نظرسنجی بیش از ۹۰ درصد آمریکایی ها بر این باورند که دانشمندان جهان می توانند مسایل دشوار علمی را حل کنند


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.