حقیقت‌پور : باید منتظر وزین‌تر شدن نقش ژئوپلوتیک ایران در تحولات منطقه باشیم

۱۴م آذر ،

حقیقت‌پور در نطق میان دستور خود تاکید کرد که مجلس فعلی، مجلس وکیل‌الدوله‌ها نیست؛ بلکه مجلس نخبگان و همه‌ی مردم ایران است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منصور حقیقت‌پور در نطق میان دستور جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس با اشاره به درس‌های عاشورا به پیروزی مردم غزه در جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: رزمندگان غزه نشان دادند که با اندیشه‌ی اسلامی امکان غلبه بر دشمن است و همین است که می‌تواند سرمنشاء روزی‌های دیگر باشد.

حقیقت‌پور ادامه داد: این شمارش معکوس سقوط اسراییل و ضرب شستی به اسراییل است که دیگر گزینه حمله نظامی به ایران را مطرح نکند.

وی با اشاره به شکست طرح خاورمیانه‌ی بزرگ این مساله را ناشی از آموزه‌های امام و رهبری در تحقق خاورمیانه پاک دانست و گفت: باید منتظر وزین‌تر شدن نقش ژئوپلوتیک ایران در تحولات منطقه باشیم. جمهوری اسلامی ایران و مقاومت اسلامی استخوان در گلوی آمریکا و اسراییل و خار زهرآگینی بر پیکره‌ی آنان است و همه‌ی اینها به برکت دکترین عاشورایی و راهبری امام و رهبری است.

حقیقت‌پور در ادامه به بعضی معاهدات منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: ارتجاع منطقه بداند واقعیت نبرد نشان می‌دهد که هر معاهده‌ای که وزن جمهوری اسلامی ایران در آن دیده نشده باشد محکوم به شکست است.

وی با اشاره به تحولات سوریه ادامه داد: ارتجاع منطقه باید بداند که تحولات مصنوعی در سوریه بدون تصمیم مردم سوریه و بدون در نظر گرفتن ایران شکست خواهد خورد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به موقعیت خاص ایران در منطقه ادامه داد:‌ مسئولان باید درک صحیحی از موقعیت ایران در منطقه داشته باشند و در راستای منویات امام و رهبری حرکت کنند. در این شرایط غفلت سبب فرصت سوزی است.

حقیقت‌پور تصریح کرد: مسئولان نباید با اقدامات خود دست به اختلاف‌افکنی بزنند و با ادبیات سبک سبب لطمه زدن به موقعیت ما در منطقه شوند که چنین اقداماتی گناه است.

وی با بیان این که انقلاب امام (ره) با آرمان آزادی مردم از انحرافات صورت گرفت گفت: تولید یاس و ناامیدی و اختلاف افکنی با آموزه‌های امام و رهبری در تضاد است. تضعیف مجلس اقدامی ناصواب و اشتباه است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهور گفت: اکثریت اصولگرا سوال از رئیس جمهور در مورد نابسامانی بازار ارز را حق قانونی خود می‌دانست و رهبری هم آن را تحسین برانگیز توصیف کردند. اما در مقابل اعلام رای رهبری آن را پس گرفت و ولایت مداری خود را ثابت کرد. آیا برای چنین مجلسی تضعیف صحیح است؟

حقیقت‌پور ادامه داد: من به عنوان عضو کوچکی از مجلس اعلام می‌کنم که این مجلس، مجلس سربازان رهبری است. اینجا مجلس قاجار نیست؛ بلکه مجلس شیفتگان امام و انقلاب است نه وکیل‌الدوله‌ها و اقلیت‌ مردم. نمایندگان مجلس نخبه‌ها و نماینده‌ی همه‌ی مردم می باشند و با آراء خود به چهره‌ی استکبار جهانی ضربه می‌زنند.

وی با تاکید بر این که «نمایندگان فعلی مجلس فرزندان خمینی (ره) و سربازان خامنه‌ای می باشند» گفت: این مجلس با مجلس قاجار و پهلوی فرق دارد.

وی در پایان گفت: شعار عدالت که مطرح شده بود به کجا رسیده است؟ تا اجرای عدالت علوی فرسنگ‌ها فاصله داریم. قرار بر ریشه کنی فقر بود. باید راست‌گو باشیم که رستگاری در راستگویی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.