حق‌وتو سدی در برابر اهداف سازمان ملل

۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

علیرضایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح نمود

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: به دلیل وجود حق وتو و نفوذ دولت‌های غربی و آمریکا در سازمان ملل،‌ این ارگان تا به حال موفق نشده است منافع کشورهای آفریقایی، مسلمان و مستقل را در نظر بگیرد.

ابوتراب علیرضایی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به هماهنگی سیاست‌های سازمان ملل با آمریکا،‌ گفت:‌ به نظر می‌رسد امروز سازمان ملل به عنوان یک ارگان مسقل به تعهدات خود در مورد امنیت بین‌المللی عمل نکرده و بیشتر، تمایلات و خواسته‌های آمریکا و کشورهای غربی را اجابت نموده است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های سازمان ملل باید مستقل، آزاد و متعلق به همه کشورهای عضو باشد، افزود: به دلیل وجود حق وتو برای ۵ عضو دائمی شورای امنیت، این سازمان هر تصمیمی اتخاذ کند، این کشورها به راحتی با آن مخالفت می‌کنند، لذا این سازمان امروز تحت نفوذ تعداد معدودی از کشورها به سرکردگی آمریکا قرار دارد.

علیرضایی در ادامه با اشاره به وابستگی اقتصادی سازمان ملل به آمریکا و برخی کشورهای غربی، تصریح نمود: سازمان ملل به دلیل وابستگی اقتصادی عمده‌ای که به آمریکا و تعدادی از کشورهای غربی دارد نتوانسته در صدور رای و مجوزهای خود منافع همهی کشورها را در نظر بگیرد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان نمود: به دلیل وجود حق وتو و نفوذ دولت‌های غربی و آمریکا در سازمان ملل، این ارگان تا به حال موفق نشده است منافع کشورهای آفریقایی، مسلمان و مستقل را در نظر بگیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.