حق بیمه طلایی فرهنگیان اعلام شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش در قالب “بیمه طلایی” به همراه افراد تحت تکفل آنان از اول اردیبهشت امسال تمدید شد. 

همچنین سایر قراردادهای بیمه‌ای از جمله بیمه عمر و حوادث کارکنان، بیمه عمر مانده بدهکار و بیمه اتومبیل کارکنان و خودروهای دولتی با شرکت بیمه ایران با نرخ و شرایط مناسب تمدید شده است.

* قرارداد بیمه درمان طلایی/پرداخت حق بیمه ماهیانه ۱۷۵ هزار ریال برای هر نفر

براساس مفاد این قرارداد، تمام کارکنان شاغل(رسمی و پیمانی) به همراه افراد تحت تکفل آنان شامل همسر و فرزندان می‌توانند از تاریخ یکم اردیبهشت ۹۱ لغایت ۳۱ فروردین ۹۲ با پرداخت حق بیمه ماهیانه ۱۷۵ هزار ریال برای هر نفر (با احتساب ۵ درصد مالیات ارزش افزوده) تحت پوشش قرار گیرند.

لذا، ادارات و مناطق آموزش و پرورش استان‌های کشور ‌باید نسبت به بررسی و اصلاح اطلاعات بیمه‌شدگانی که از سال گذشته تحت پوشش بیمه طلایی بوده و اطلاعات آنان در سامانه بیمه طلایی ثبت شده، اقدام و حداکثر تا آخرین تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۹۱ اطلاعات تمام اطلاعات بیمه‌شدگان سال گذشته (شامل تعداد بیمه شده اصلی و تبعی) را براساس آخرین لیست حقوقی اصلاح شده به شعب بیمه ایران در استان مربوطه ارسال کنند. 

فقط پوشش بیمه‌ای پدر و مادران کارکنان رسمی و پیمانی که در سال گذشته با ارائه رأی دادگاه به عضویت درآمده و کارت بیمه طلایی دریافت داشته‌اند در این قرارداد ادامه خواهد داشت.

ادارات و مناطق آموزش و پرورش استان‌های کشور در خصوص کارکنان فرهنگی که سال قبل تحت پوشش بیمه طلایی بوده و تغییراتی در افراد تحت تکفل آنان به وجود آمده باشد و همچنین جهت فرهنگیانی که سال گذشته پوشش بیمه طلایی نداشته و متقاضی عضویت هستند، ‌باید فرم پیوست که توسط سرپرست فرهنگی تکمیل می‌شود را جمع‌آوری و اطلاعات آنان در سایت بیمه طلایی ثبت و تا تاریخ یکم خرداد ماه سال ۹۱ به شعب بیمه ایران در استان ارسال کنند.

* قرارداد بیمه درمان تکمیلی

کارکنان قراردادی و افراد تحت تکفل آنان، کارکنان مدارس غیرانتفاعی و افراد تحت تکفل آنان، پدر و مادر کنارکنان رسمی، پیمانی و قرارداد و همچنین همسر کارکنان مونث که در سال گذشته تحت پوشش قرارداد بیمه درمان تکمیلی (قراردد نوع دوم درمان) بودند، براساس مفاد قرارداد منعقد شده در سال جاری نیز می‌توانند با پرداخت حق بیمه ماهیانه ۷۸ هزار و ۵۰۰ ریال (با احتساب ۵درصد مالیات ارزش افزوده) بر اساس مفاد قرارداد ارسالی برای هر یک از بیمه شدگان از تاریخ یکم اردیبهشت سال ۹۱ به مدت یک سال دیگر تحت پوشش این قرارداد قرار گیرند.

در خصوص این گروه از افراد که سال گذشته تحت پوشش نبوده و متقاضی عضویت هستند هر یک از ادارات و مناطق تابعه ‌باید فرم درخواست پوشش بیمه‌ای این افراد را نیز (صرفا متقاضیان جدید عضویت) پس از تکمیل جمع‌آوری و حداکثر تا تاریخ یکم خردادماه ۹۱ به شعب مجری قرارداد بیمه ایران ارسال کنند.

بنابراین تمام کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی که در سال جدید متقاضی پوشش بیمه‌ای برای پدر و مادر خود هستند صرفا در این قرارداد می‌توانند نسبت به پوشش بیمه‌ای آنان اقدام کنند.

بدیهی است نظر به اینکه پوشش‌های بیمه‌ای این قراردادها تأمین کننده تمام هزینه‌های درمانی بوده و باعث کاهش دغدغه‌های فرهنگیان خواهد شد، امید است هر یک از ادارات کل آموزش و پرورش و مناطق تابعه نهایت تلاش را جهت ایجاد پوشش بیمه‌ای برای تمام فرهنگیان شاغل در هر یک از استان‌های کشور فراهم کنند.

* بیمه عمر و حوادث مصوب کارکنان

به گزارش فارس، بر اساس مفاد این قرارداد، سرمایه عمر برای هر بیمه شده مبلغ ۳۰ میلیون ریال است، لذا تمام ادارات کل آموزش و پرورش و مناطق تابعه ضروری است ضمن انعقاد قرارداد با شعب شرکت بیمه ایران در استان، زمینه ایجاد پوشش بیمه‌ای مذکور را برای تمام کارکنان شاغل و بازنشسته از تاریخ یکم فروردین ۹۱ براساس مفاد قرارداد پیوست فراهم کنند.

بدیهی است حق بیمه قرارداد نیز ‌باید از تاریخ یکم فروردین ۹۱ براساس مفاد قرارداد به حساب شرکت بیمه‌گر واریز و متعاقب آن تمام افراد ذی‌نفع می‌توانند از مزایای این بیمه‌نامه از تاریخ شروع قرارداد بهره‌مند شوند.

* بیمه عمر مکمل کارکنان

این قرارداد در سه سقف سرمایه شامل ۳۰ میلیون ریال، ۵۰ میلیون ریال و ۱۰۰ میلیون ریال با شرکت بیمه ایران منعقد شده است که هر یک از ادارات کل آموزش و پرورش می‌توانند با انتخاب یکی از سه سرمایه پیشنهادی بر اساس مفاد قرارداد پیوست نسبت به انعقاد قرارداد با شعب بیمه در استان اقدام و برای تمام کارکنان شاغل و بازنشسته متقاضی (با رعایت سقف سنی) امکان بهره‌مندی از این پوشش بیمه‌ای را فراهم کنند.

*‌ بیمه عمر و پس‌انداز

به منظور تأمین آسایش، رفاه و حمایت از کارکنان فرهنگی کشور و خانواده محترم آنان چه در زمان حیات و چه بعد از حیات، نظر به اینکه هموراه یکی از دغدغه‌های همکاران فرهنگی نارضایتی از وضعیت مبالغ پرداختی باابت بیمه‌های عمر و عدم استفاده از مبالغ پرداخت شده در زمان حیات خود فرد است،لذا با توجه به پیگیری‌ها و درخواست‌های مکرر فرهنگیان در استان‌های کشور مبنی بر اجرای طرح بیمه عمر و پس‌انداز و همچنین با عنایت به اینکه در این طرح علاوه بر پرداخت سرمایه بیمه‌نامه در صورت فوت، حق بیمه‌های پرداخت بیمه‌شدگان توسط شرکت‌های بیمه، سرمایه‌گذاری و در پایان مدت بیمه‌نامه اندوخته‌های آنان آنان با مبلغ سود تضمینی و سایر مزایای دیگر در پایان مدت بیمه‌نامه به آنان پرداخت می‌شود، لذا جهت تحقق این مهم ضروری است ادارات کل آموزش و پرورش استان و مناطق تابعه با هماهنگی شعب بیمه ایران در استان در خصوص چگونگی پوشش بیمه‌ای و مزایای طرح مذکور به نحو شایسته به فرهنگیان اطلاع‌رسانی شود تا اکثر فرهنگیان بتوانند از پوشش بیمه‌ای فوق استفاده کنند. 

بدیهی است در صورت نهادینه شدن این پوشش بیمه‌ای، بیمه‌شدگان می‌توانند علاوه بر برخورداری از مزایای آن موجبات رشد و شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد کشور را فراهم کنند.

* بیمه آتش‌سوزی

نظر به حادثه‌خیز بودن کشور و امکان بروز حوادث غیرمترقبه و از آنجایی که همه ساله تعداد زیادی از اماکن اداری و آموزشی و منازل مسکونی کارکنان در معرض وقوع حوادث غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله، انفجار، صاعقه، طوفان و سرقت قرار دارد که جبران خسارت توسط آموزش و پوررش و فرهنگیان غیرممکن بوده و علاوه بر تحمیل هزینه‌های هنگفت موجب وقفه در امر تعلیم و تربیت و نیز تشویش خاطر همکاران خسارت دیده می‌شود لذا به جهت حفظ اموال عمومی و ثروت‌های ملی در قبال اینگونه حوادث، ایجاد پوشش بیمه‌ای برای تمام مدارس و اماکن اداری و رفاهی متعلق به آموزش و پرورش و منازل مسکونی فرهنگیان ضروری است.

بر این اساس شایسته است تمام مدیران اهتمام لازم و ویژه‌ای را در خصوص ایجاد پوشش بیمه‌ای جهت تمام اماکن متعلق به آموزش و پرورش، همچنین اطلاع‌رسانی مناسب به فرهنگیان جهت پوشش بیمه‌ای منازل مسکونی آنها معمول دارند تا در هنگام بروز حوادث احتمالی امکان تامین خسارت‌های وارده توسط صنعت بیمه فراهم شود.

بدیهی است در صورت عدم ایجاد پوشش بیمه‌ای مناسب برای اماکن متعلق به آموزش و پوررش و بروز خطرات پیش‌بینی شده مسئولیت آن به عهده مدیر مربوطه است.

*‌ بیمه اتومبیل

به گزارش فارس، نظر به تسهیلات ارایه شده در توافقنامه منعقده فی‌مابین وزارت متبوع و شرکت بیمه ایران جهت صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و بدنه وسایل نقلیه آموزش و پرورش و خودروهای شخصی کارکنان شاغل و بازنشسته (تقسیط و تخفیف ویژه در حق بیمه) ضروری است تمام ادارات کل آموزش و پرورش و مناطق تابعه براساس مفاد توافقنامه پیوست نسبت به انعقاد قرارداد با شعب شرکت بیمه ایران در استان اقدام کنند.

* بیمه عمر مانده بدهکار

نظر به اینکه وام گیرنده و دستگاه وام دهنده معمولا دغدغه‌هایی در خصوص پرداخت اقساط وام و تسویه حساب آن توسط کسانی که در طول پرداخت اقساط وام فوت می‌کنند، را دارند که این موضوع بازماندگان متوفی را نیز با مشکلاتی مواجه می‌سازد لذا به جهت مرتفع نمودن این معضل، طی هماهنگی به عمل آمده با شرکت سهامی بیمه ایران مقرر شد طرح بیمه عمر مانده بدهکار وام توسط شعب بیمه ایران در استان‌های کشور اجرا شود.

در طرح مذکور در صورتی که شخص وام گیرنده فوت کند، مابقی اقساط وام ایشان از تاریخ فوت تا پایان مدت تسویه وام به صورت یکجا در وجه دستگاه وام دهنده (صندوق وام ضروری اداره) از طرف بیمه ایران پرداخت می‌شود.

حق بیمه این قرارداد نیز براساس مفاد و شرایط قرارداد پیوست از مبلغ وام پرداختی به شخص وام گیرنده کسر و به حساب شرکت بیمه‌گر واریز خواهد شد.

قرارداد‌های ذکر شده بر اساس بخشنامه‌ای توسط وحید کیارشی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ابلاغ شده است.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.