حل مشکلات افغانستان، نگاه استقلالی رئیس‌جمهور آینده این کشور را می‌طلبد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اگر رئیس‌جمهور آینده افغانستان با یک نگاه استقلالی نسبت به همه گروه‌ها و احزاب سیاسی این کشور و همچنین متکی به آرای مردمی در عرصه حضور پیدا کند می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

“حسین کنعانی‌مقدم” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اخیر افغانستان، گفت: با توجه به پیشینه تاریخی افغانستان، تاثیرگذاری احزاب در شکل‌گیری اراده سیاسی این کشور و با توجه به حضور نظامی و امنیتی آمریکا در چارچوب توافق نامه امنیتی افغانستان و همچنین حضور طالبان در بخش مهمی از سرزمین افغانستان که مراکز دولتی و اقتصادی این کشور را  آماج حملات تروریستی قرار داده، می‌توان گفت رئیس‌جمهور آینده افغانستان با مشکلات سیاسی بسیاری مواجه خواهد شد.
 
وی ادامه داد: اگر رئیس‌جمهور آینده افغانستان با یک نگاه استقلالی نسبت به همه گروه‌ها و احزاب سیاسی این کشور و همچنین متکی به آرای مردمی در عرصه حضور پیدا کند می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.  

کنعانی‌مقدم تصریح کرد: از جمله مشکلات‌های موجود می‌توان به حضور نظامی و امنیتی آمریکا که ‌سرمنشاء تولید مواد مخدر و تروریست در افغانستان است و تاکنون نگذاشته ساختار سیاسی این کشور شکل گیرد اشاره کرد.
 
این کارشناس سیاست خارجی در ادامه افزود: کاندیداهای ریاست جمهوری افغانستان افرادی هستند که شاید نگاهشان مبتنی بر مسائل افغانستان که بخشی از آن به حوزه نفوذ آمریکا در این کشور بازمی‌گردد باشد، همچنین این امکان وجود دارد که این افراد سیاست‌هایشان را مبتنی بر استفاده از قدرت آمریکا در افغانستان مد نظر قرار دهند.
 
کنعانی‌مقدم در پایان خاطر نشان کرد: اگر رئیس‌جمهور آینده افغانستان در تلاش برای رفع مشکلات داخلی این کشور همچون مقابله با تروریسم، برطرف کردن مشکلات اقتصادی و مالی و همچنین استقلال گم شده این کشور باشد، باید با اتکا بر مردم افغانستان و همچنین امکانات داخلی و حسن همجواری از جمله ایران، از ادامه روند سیاست‌های آمریکا در این کشور تجدیدنظر کند، چراکه در غیر این صورت از یک سو طالبان به اقدامات تروریستی خود ادامه داده و از سوی دیگر ناامنی و مشکلات اقتصادی این کشور روز به روز بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.