حل مشکلات با افزایش ۱۵ درصدی قیمت آب/ درخواست افزایش مورد قبول دولت نیست

۲۳ آبان ،

MONA HOOBEHFEKR (3 of 11).jpg

این مجلس است که تصمیم می گیرد افزایش قیمت پلکانی آب و برق چگونه صورت گیرد، اما افزایش ۱۵ درصدی قیمت آب می‌تواند بخشی از مشکلات ما را حل کند، چون در حال حاضر شرایط خوبی نداریم.

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که اگر گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها امسال انجام می‌شد، قطعا افزایش قیمت صورت می‌گرفت، گفت: مادامی که گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها اجرا نشود، افزایش قیمت آب را اعمال نخواهیم کرد.

علیرضا دائمی با اشاره به این‌که افزایش تعرفه‌های آب در اختیار ما نیست، تصریح کرد: ما می‌توانیم تقاضای افزایش قیمت را داشته باشیم. الان هم شرایط بسیار خوبی نداریم چرا که آب را یک چهارم قیمت همه شده عرضه می‌کنیم. در حال حاضر قیمت همه شده آب تصفیه شده در شهرها و روستاها بیش از هزار تومان است ولی از مردم یک چهارم این رقم اخذ می‌شود.

تمایل به افزایش قیمت کار غلطی نیست

وی تاکید کرد:‌ با توجه به مشکلاتی که داریم و به این سبب که خدمت‌رسانی ما مختل می‌شود، تمایل به افزایش قیمت غلط نیست اما شرایطمان به گونه‌ای نیست که قیمت‌ها را افزایش دهیم. چرا که ما نمی توانیم در این حوزه تصمیم بگیریم.

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو در مورد میزان نیاز بخش آب به افزایش قیمت گفت: افزایش ۱۵ درصدی قیمت آب می‌تواند بخشی از مشکلات ما را حل کند به این معنا که اگر قیمت ۲۵۰ تومان آب به ۳۰۰ تومان نزدیک شود می‌تواند مشکلات را پوشش دهد.

درخواست ما مورد قبول دولت نیست

دائمی با بیان این‌که دولت باید بسته هدفمندی‌ یارانه‌ها را متناسب جلو ببرد اظهار کرد: درخواست‌های ما با توجه به تورم موجود در جامعه و مشکلاتی که ممکن است برای اقشار ضعیف جامعه ایجاد شود بسیار مورد قبول دولت در شرایط کنونی نیست به جز این که با اجرای بسته دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها قیمت‌ها را افزایش دهیم.

وی با اشاره به این‌که قانون می گوید که تا پایان برنامه پنجم قیمت آب باید به قیمت واقعی برسد، گفت: چگونگی افزایش قیمت پلکانی آب بر عهده مجلس است. کسی می‌تواند تصمیم‌گیری کند که قانونگذار است.

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو در پایان افزود: اگر مجلس به این نتیجه برسد که باید قانون را لغو کند، لغو می‌کند ولی اگر قانون را لغو نکند ما باید الزاما از قانون پیروی کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.