حل مشکل ارزی ریالی نمایشگاه الکامپ/ تحریم نمایشگاه دیگر جواب‌گو نیست

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران تمام فعالان صنف IT را به حضور در نمایشگاه الکامپ امسال دعوت کرد و از اتخاذ روش تازه برای حل مشکل ارزی ریالی نمایشگاه الکامپ خبر داد.
 
کاظم آیت‌اللهی دیروز سه‌شنبه در یک نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه الکامپ امسال (نوزدهمین دوره) در آذرماه توسط شرکت سهامی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود. 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران (نصر) عنوان کرد: امسال این سازمان در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه الکامپ متشکل از وزارت صنعت، سازمان فناوری اطلاعات ایران، دولت الکترونیک معاونت ریاست‌جمهوری و شرکت سهامی نمایشگاه‌های تهران حضور دارد. 
وی گفت: حضور سازمان در شورای سیاست‌گذاری الکامپ مشروط به حکم‌های محکم و صورتجلسه‌های مدون و قوی است تا بتواند منافع و آبروی صنف IT و الکامپ را حفظ کند. 
آیت‌اللهی توضیح داد: همواره سازمان اصرار داشته تا مجری نمایشگاه الکامپ باشد. این اصرار از آن جهت است که معتقدیم در الکامپ‌هایی که توسط سازمان نصر برگزار نمی‌شود، خواسته صنف IT برآورده نمی‌شود. 
رئیس سازمان نصر گفت: ما مدعی هستیم که بهترین نمایشگاه را برگزار می‌کنیم، طبق آمارها نیز هرگاه سازمان مجری برگزاری نمایشگاه بوده نمایشگاه بهتری برگزار شده اما تجربه سال‌های قبل نشان داده که وقتی برگزاری نمایشگاه به سازمان سپرده نشد، تحریم نمایشگاه و قهر مشکلی را حل نمی‌کند. قهر تا چه زمانی؟
وی گفت: نمایشگاه الکامپ آبروی صنف IT کشور است. از سوی دیگر همیشه نمی‌توان یک رویکرد را داشت. از این رو تصمیم گرفتیم با شروط محکم و قوی، در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه حضور داشته باشیم تا به اعتلای نمایشگاه IT کمک کرده باشیم. 
 
آیت‌اللهی افزود: در نتیجه به سبب همراهی و همدلی ایجاد شده از تمام فعالان صنف IT دعوت می‌کنم که در نمایشگاه الکامپ امسال حاضر شوند. 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران تاکید کرد: امید خوبی برای ایجاد رونق در صنف IT ایجاد شده است. غفلتی که تا به حال در صنف IT شده در عقب‌ماندگی برنامه‌ها متبلور شده است. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: از زمان انتخاب رئیس‌جمهور تاکنون تعامل خوبی بین دولت و سازمان حتی در انتخاب وزیر ارتباطات برقرار شده است. 
حل مشکل ارزی ریالی نمایشگاه الکامپ به روش تازه
آیت‌اللهی همچنین با اشاره به حل مشکلات ارزی ریالی در نمایشگاه الکامپ امسال گفت: در سال‌های قبل ملاک محاسبه متراژی غرفه‌های ارزی یک پیش‌بینی اولیه و سپس نظر کمیته نظارتی بود که بازرسانی از این کمیته غرفه را متر و صورت‌حساب ارزی غرفه‌ها را صادر می‌کردند. 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران اعلام کرد: این روش سبب می‌شد که غرفه‌داران تجهیزات ارزی را در گوشه‌ای از غرفه به صورت فشرده جمع‌آوری کند تا متراژ اینگونه تجهیزات کمتر به چشم‌ آید؛ علاوه بر این شائبه سلیقه‌ای بودن نظر بازرسان در ارائه صورت‌حساب ارزی را ایجاد کرده بود. 
وی ادامه داد: اما امسال مقرر شده مبلغ ثابتی برای مبلغ ارزی نمایشگاه تعیین شود. این مبلغ بر متراژ غرفه‌های ارزی تقسیم می‌شود و سهم هر غرفه‌دار ارزی مشخص خواهد شد. 
آیت‌اللهی خاطرنشان کرد: به این صورت فارغ از اینکه چه کسی در این نمایشگاه شرکت می‌کند و چه محصولی می‌آورد، شرکت‌های خارجی و شرکت‌هایی که نمایندگان شرکت خارجی می باشند مشمول پرداخت مبلغ ارزی خواهند شد. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.