حماس: ارتشی قدرتمند برای مقابله با اسرائیل آماده کرده‌ایم

نائب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که این جنبش ارتش مسلح و قدرتمندی را برای مقابله با رژیم صهیونیستی در جنگ‌های آتی آماده کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، موسی ابو مرزوق در گفت‌وگو با روزنامه کویتی القبس خاطرنشان کرد: در صورت بروز هر گونه جنگی، رژیم صهیونیستی مقاومتی قدرتمند و متفاوت با گذشته را در مقابل خود خواهد دید و نمی‌تواند بار دیگر غزه را به تصرف خود درآورد.

از سوی دیگر، ابومرزوق ضمن اشاره به این که جنبش حماس اخیراً از مصر خواسته به وظایف و مسئولیت‌های خود در قبال تحقق آشتی ملی عمل کند، ابراز امیدواری کرد که مصر موفق به تحقق آشتی ملی فلسطین شود.

وی افزود: ما از مصر خواستیم به نقش خود در راستای تحقق آشتی ملی عمل کند و این در حالی است که حماس از تشکیل پارلمان صرف نظر کرد؛ هرچند این امر حق مسلم ما بود.

ابومرزوق همچنین به درخواست حماس از مصر برای اجرای آشتی ملی، زمینه‌سازی برای برگزاری انتخابات، آزادی فعالیت‌های سیاسی در کرانه باختری و غزه و تشکیل کمیته‌ای قضایی برای نظارت بر انتخابات اشاره کرد.

نائب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ابراز امیدواری کرد که مصر پس از طی کردن مسیرهای ناموفق و بی‌نتیجه همچون امضای توافقنامه اسلو میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۳، بار دیگر مساله فلسطین را در کانون اهتمام و توجه خود قرار دهد.

موسی ابومرزوق در رابطه با انتخابات دفتر سیاسی این جنبش، ضمن اشاره به این که نامزد تصدی این پست نخواهد شد، تاکید کرد: کسی در جنبش حماس خود را نامزد نمی‌کند بلکه نهادهای تصمیم‌گیری این جنبش کسی را برای تصدی این پست کاندید خواهند کرد.

وی افزود: کسی که جایگاهی را در حماس به دست می آورد، مسئولیت سخت و دشواری را در مقابل ملت فلسطین عهده‌دار خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.