حماس: اسرائیل مسئول جان اسرای اعتصاب‌کننده است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) مسئولیت کامل سلامت «سامر البرق» و دیگر اسرای فلسطینی را که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، متوجه رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این جنبش طی بیانیه‌ای در واکنش به وخامت وضعیت سلامت سامر البرق، رژیم صیهونیستی را از خودسری و طفره رفتن از آزادی فوری وی و تداوم جنایت علیه اسرای فلسطینی که نقض آشکار قوانین و معاهدات بین‌المللی به شمار می‌رود، برحذر داشت.

جنبش حماس در بیانیه خود ضمن تاکید بر این که «مساله اسرا تا زمان آزادی همگی آنان در راس اولویت‌های ما قرار خواهد داشت»، از ملت فلسطین و گروه‌های فعال آن خواست، با اسرای دلاور و قهرمان در تحقق خواسته‌های عادلانه خود اعلام هم‌بستگی کنند و رژیم صهیونیستی را به منظور آزادی البرق و دیگر اسرای اعتصاب‌کننده تحت فشار قرار دهند.

این در حالی است که پیش از این، سازمان‌های مدافع حقوق بشر در خاورمیانه و اروپا در مورد خطر مرگ سه اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی که بیش از سه ماه است در اعتصاب غذا به سر می‌برند، هشدار دادند و توجه جامعه بین‌الملل به این زندانیان را خواستار شدند.

موسسه حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه در ژنو، موسسه بین‌المللی حامیان بشریت در وین و مرکز عدالت فلسطینیان در استکهلم در بیانیه‌ای نسبت به وضعیت جسمانی سه اسیر فلسطینی که به دلیل اعتصاب غذا رو به وخامت رفته است، ابراز نگرانی کردند.

این سازمان‌ها در بیانیه‌شان از سازمان ملل خواستند تا بر اساس مسئولیت‌هایش عمل کند و هر چه سریع‌تر برای محافظت این زندانیان به ویژه سامر البرق که ۱۱۷ روز است دست به اعتصاب غذا زده، اقدام کند.

همچنین گروه‌های نامبرده اعلام کردند که این سه اسیر فلسطینی به دلیل طولانی شدن مدت اعتصاب غذا از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و بر اساس تشخیص پزشکان در صورت ادامه این اعتصاب در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند.

بر اساس گزارش خبرگزاری کویت، این گروه‌های مدافع حقوق بشر در ادامه از سازمان ملل خواستند تا اسرائیل را برای پایان دادن به بازداشت‌های غیرقانونی فلسطینیان و تلاش برای حفظ جان اسرای فلسطینی تحت فشار قرار دهد.

وزیر امور زندانیان فلسطین در گفت‌وگویی خبری اعلام کرد که مصر برای پذیرش یکی از این زندانیان که سلامتش به خطر افتاده اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.