حماس حمایت از مسلمانان میانمار را خواستار شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

1-455.jpg

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” بار دیگر حملات وحشیانه علیه مسلمانان “روهینجا” در میانمار و تداوم اقدامات پاکسازی نژادی علیه آنها را محکوم نمود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” امروز (یکشنبه) طی بیانیه‌ای ضمن ابراز همبستگی با مسلمانان میانمار، تحرک رسمی و مردمی موثر را در سطح کشورهای عربی و اسلامی و جامعه بین‌المللی iبه منظور توقف جنگ و نسل کشی علیه مسلمانان میانمار در منطقه راخین خواستار شد.

رشق همچنین ارسال کمک‌های سریع برای مسلمانان مظلوم و آوارگان میانماری را خواستار شد و تاکید نمود: ما خطاب iبه برادران خود در میانمار اعلام می‌کنیم که “خون شما، خون ماست و درد شما درد ما.. و مصیبت شما را مصیبت خود می‌دانیم.”

طبق اعلام سازمان ملل متحد، بیش از ۲۲ هزار تبعه میانماری که اکثرا مسلمانان می باشند iبه خاطر جنایت‌های بودایی‌های افراطی در میانمار از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند و نزدیک iبه ۴۰۰۰ و ۶۶۵ خانه تخریب شده است.

از سوی دیگر، یک مسئول دولتی نیز اعلام نمود که بیش از ۱۰۰ نفر در اثر حملات همین گروه کشته و ۳۰۰۰ باب منزل در آتش سوخته است اما سازمان دیده بان حقوق بشر پیش‌بینی می‌کند که این جنایت‌ها تبعات و اثرات مخرب سنگین‌تری iبه دنبال داشته باشد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.