حماس مسئولیت تاریخی درد و رنج آوارگان فلسطینی را متوجه دولت انگلیس دانست

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

دفتر امور آوارگان جنبش مقاومت اسلامی “حماس” مسئولیت سیاسی، انسانی و اخلاقی فجایع و جنایت‌های صورت گرفته علیه ملت فلسطین و اخراج فلسطینیان از سرزمین خود در قبال وعده بریتانیا iبه یهودیان برای احداث وطن قومیتی در سرزمین فلسطین را متوجه دولت انگلیس دانست.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دفتر امور آوارگان حماس روز پنجشنبه در نود و پنجمین سالروز صدور بیانیه بالفور اعلام نمود که مسئولیت مستقیم این وعده شوم متوجه دولت بریتانیاست و این دولت نقش مستقیمی در فاجعه فلسطین داشته است و از همین رو، باید iبه ملت فلسطین iبه خاطر خسارت‌های وارده علیه اموال و املاک‌شان در نهایت اخراج از سرزمین خود و جنایت‌های رژیم صهیونیستی غرامت پرداخت نموده و زمینه بازگشت آوارگان iبه خانه و کاشانه خود و پرداخت غرامت دوره آوارگی و تحمل ظلم و محرومیت‌ها در اردوگاه‌های محل اقامت‌شان را فراهم کند.

به گزارش تفسیری مرکز اطلاع رسانی فلسطین در ادامه این بیانیه آمده است که تاسیس رژیم صهیونیستی نتیجه مستقیم وعده بالفور بوده است؛ لذا، کل اشغالگری‌ها و تجاوزات و مصادره اراضی و املاک فلسطینیان توسط صهیونیست ها اقدامی باطل و غیر قانونی است که بر اساس “وعده طرفی که مالک چیزی نبود، iبه طرف دیگری که حقی نداشت” صورت گرفته است.

دفتر امور آوارگان حماس همچنین تاکید نمود که ملت فلسطین حق کامل بازپس گیری حقوق غصب شده خود با توسل iبه ابزارها و راهکارهای ممکن و در راس آن مقاومت را دارد؛ چرا که رژیم صهیونیستی با توسل iبه زور و قدرت نظامی روی کار آمده و حقوق مالکان اصلی سرزمین فلسطین را از آنها سلب نموده است.

از سوی دیگر جنبش آزادی بخش ملی فلسطین (فتح) بیانیه بالفور را جنایتی تاریخی علیه بشریت خواند و تاکید نمود: فلسطین سرزمین مردم فلسطین و حق تاریخی و طبیعی آن‌ها است.

جنبش فتح اعلام نمود: حق مردم فلسطین در برخورداری از سرزمینشان با گذر وقت یا با نیروی سلاح، اشغالگری و استعمار از بین نخواهد رفت.

جنبش فتح در ادامه افزود: وقتی که آرتور جیمز، وزیر خارجه انگلیس در دوم نوامبر ۱۹۱۷ با صدور بیانیه بالفور iبه یهودیان انگلیس و اروپا وعده داد که سرزمین مردم فلسطین وطن آن‌ها است، جنایتی تاریخی علیه بشریت ثبت نمود که پیشانی بشریت و تاریخ انسانی و سیاسی بر اثر آن عرق شرم ریخت.

جنبش فتح تاکید نمود: مردم فلسطین از آغاز در سرزمین خود بوده‌اند و در آن خواهند ماند و این مسئله تا ابد هم چون حقیقتی ازلی باقی خواهد ماند.

جنبش فتح در ادامه اعلام نمود: مردم فلسطین که این برهان و استقلال استعمارگران اسرائیلی را مبنی بر آن‌که فلسطین یک سرزمین بدون مردم است، ناکام گذاشتند و با پایداری و مبارزه خود می‌توانند یک کشور مستقل و حاوی حاکمیت را که پایتخت آن قدس باشد، بنا نمایند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.