حمایت از خانواده و ارتقاء مشارکتهای بانوان سیاست مهم شهرداری است

دوشنبه ۴ اردیبهشت – ۰۳:۱۳:۴۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مدیرکل اموربانوان شهرداری تهران اعلام کرد :

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- نرگس معدنی پور در نشست مدیران امور بانوان مناطق بیست و دو گانه شهر تهران که در منطقه ۱۵ برگزار شد اعلام کرد : حمایت از خانواده و ارتقاء مشارکتهای بانوان سیاست مهم شهرداری در سال ۹۱ است .
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وی در این راستا به اجرای فعالیت های فرهنگی – اجتماعی ویژه بانوان شامل تحکیم بنیان خانواده ،‌آموزش آداب و مهارتهای زندگی و توانمندسازی اجتماعی بانوان ،‌اجرای برنامه های ویژه کودکان نظیر جشنواره غنچه های شهر ،‌تحکیم بنیان خانواده شامل طرح خانواده های نوبنیاد (شکوفه های عشق) و طرح خانواده های کارآمد و پایدار اشاره کرد .
برپایه این گزارش ،‌مدیرکل بانوان شهرداری تهران در ارتباط با اهمیت موضوع آموزش بانوان یادآور شد :‌آموزش آداب و مهارتهای زندگی شامل آداب زندگی اسلامی و ایرانی ،‌ارتقاء بصیرت و بینش فرهنگی بانوان با هدف ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ،‌طرح گوهر رحمت ویژه دختران و مدیریت اوقات فراغت از جمله برنامه های اجرایی خواهد بود .
وی خاطرنشان کرد: طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی بانوان و طرح کاهش خطرپذیری بانوان نیز در راستای توانمندسازی اجتماعی بانوان در دستور کار قرار می گیرد .
برپایه این گزارش ،‌مهندس صفوی شهردار منطقه ۱۵ در این نشست با اشاره به تغییر رویکرد شهرداری از سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی خاطرنشان کرد : بر اساس تدابیر و سیاستهای شهردار تهران مبنی بر مشارکت بانوان در مسایل فرهنگی ،‌اجتماعی و … ، ‌فعالیتهای مختص بانوان مورد توجه قرار گرفته است و اقدامات بسیار خوبی با حضور بانوان در محلات اجرا شده که آثار آن را می توان حتی در جنوبی ترین مناطق تهران مشاهده کرد .
وی با اشاره به اینکه بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند ،‌ یادآور شد : با توجه به اینکه بانوان در تربیت فرزندان و جامعه نقش مهمی ایفا می کنند،‌ می توانند اثرگذاری مثبتی در موضوعات فرهنگی و اجتماعی جامعه و بهبود و ارتقاء سطح فرهنگی آن داشته باشند .

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۳۱۵۱۳۴۳۶۴۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.