حمایت از انتشار یافتن الکترونیکی نشریات دارای اعتبار علمی

۲۵ام بهمن ،

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مظفر شریفی امکان گسترده‌تر نظارت، جستجو و پشتیبانی را از مزایای نشر الکترونیک دانست و افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشریات دارای اعتبار علمی از کمیسیون مذکور می‌توانند به صورت الکترونیکی منتشر و در حد نیاز تعدادی نسخه چاپی نیز منتشر شوند.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم، در خصوص نحوه فرایند انتشار یافتن این نشریات اظهار داشت: نشریات مذکور همانند نشریات چاپی کلیه مراحل داوری مقالات، جلسات هیأت تحریریه و پذیرش مقالات را خواهند داشت.
 

وی تنها تفاوت نشریات الکترونیکی با چاپی را در نحوه انتشار یافتن و توزیع آن دانست و یادآور شد: نشریات متقاضی پس از ارائه درخواست کتبی جهت تغییر انتشار یافتن از حالت چاپی به الکترونیکی و پس از بررسی با رعایت ماده ۸ آیین نامه تعیین اعتبار نشریات علمی با انتشار یافتن آنها موافقت خواهد شد.
 

شریفی خاطر نشان کرد: این مصوبه در راستای سهولت انتشار یافتن و دسترسی هرچه بیشتر متقاضیان به منابع نشریات و نیز افزایش امکان ارزیابی و نظارت بر نشریات بوده است و بسیاری از هزینه‌های چاپ و توزیع را کاهش خواهد داد.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.