حمایت از خودرو سازی یا چوب لای چرخ گذاشتن؟

۱۳م آذر ،

حمایت از خودرو سازی یا چوب لای چرخ گذاشتن؟

عصر خودرو : در حال حاضر کارشناسان بر حمایت از تولیدات ملی علی الخصوص صنایع مادری همچون صنعت خودرو اذعان دارند و مطمئناً با ادامه روند کنونی و نادیده گرفتن معضلات خودروسازی و زیان ده بودن تولید عواقب خوبی در انتظار صنعت خودرو نخواهد بود و به زودی باید منتظر بیکاری طیف وسیعی از کارگزان شاغل در صنعت خودرو باشیم.

به نقل ازایلنا،مشکلات خودروسازان بارها و بارها از سوی کارشناسان و خودروسازان از طرق مختلف به گوش مسئولان رسیده است و با این وجود نه تنها حمایتی تا کنون نشده بلکه حمایت ها از این صنعت تقریبا به چوب لای چرخ گذاشتن تبدیل شده است چرا که تعرفه واردات که یکی از حمایت های ابتدائی از خودروسازان بوده است و بارها با بوق و کرنا از آن یاد می شد به نصف کاهش یافت و در کنار آن تحقیق و تقحص از خودروسازان در مجلس برای رای گیری به صحن مجلس می رود!
در این خصوص اولاً باید پرسید که آیا برهه حساس کنونی زمان مناسبی برای ارتقاء و انقلاب در صنعت خودروسازی کشور است؟ آیا مسئولان توان شناخت موانع و معضلات بوجود آمده در صنعت خودرو را ندارند که اینگونه بدنبال مقاصدی می باشند که در شرایط عادی هم باید با ایجاد زمان مناسب به آن پرداخت؟
مشکلات در صنعت خودرو به حدی بزرگ است که بر اساس گزارشات رسیده یکی از خودروسازان بزرگ کشور بدنبال تعدیل نیرو چند هزار نفری شده است که به نقل از منابع آگاه، در صورت عدم انجام این موضوع باید منتظر اعلام ورشکستگی در این صنعت بود.
نگارنده خود از منتقدین کیفیت خودروهای داخلی است اما نمی توان در حال حاضر انتظار داشت که صنعت خودرو با وجود اعلام ضررده بودن محصولات شق القمر کرده و به رده های بالای خودروسازان جهان برسد.
میزان خودروهای ضررده در تولیدات داخلی به حدی رسیده که مدیرعامل یکی از شرکتهای خودروسازی کشور قیمت تمام شده یکی از خودورهای داخلی را چیزی در حدود ۲میلیون تومان بالاتر از فروش آن در بازار و نمایندگی ها اعلام میکند که این موضوع در پی افزایش حدود ۳۰۰ درصدی نهاده های تولید رخ داده است و چنانچه فکری به حال آن نشود مطمئناً صنعت خودرو با مشکل جدی مواجه خواهد شد.
در حال حاضر کارشناسان بر حمایت از تولیدات ملی علی الخصوص صنایع مادری همچون صنعت خودرو اذعان دارند و مطمئناً با ادامه روند کنونی و نادیده گرفتن معضلات خودروسازی و زیان ده بودن تولید عواقب خوبی در انتظار صنعت خودرو نخواهد بود و به زودی باید منتظر بیکاری طیف وسیعی از کارگزان شاغل در صنعت خودرو باشیم.

دوشنبه ۱۳ آذر   ۱۴:۲۳

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.