حمایت از موضع حوزه هنری درباره اسکار/ حذف تعرفه کاغذ هنوز ابلاغ نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعدازظهر امروز ۹ مهر پس از دیدار با وزیر جوامع ارمنستان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد برقرار بودن تعرفه برای واردات کاغذ علیرغم مصوبه دولت برای حذف آن گفت: دولت این مسئله (حذف تعرفه کاغذ) را تصویب کرد ولی باید ابلاغ شود.

وی افزود: باید مراحل اداری این مسئله طی شود تا مصوبه دولت ابلاغ شود و این کمی زمانبر است.

وزیر ارشاد اضافه کرد: البته کاغذ انواع مختلفی دارد؛ از کاغذ دستمال کاغذی گرفته تا کاغذ رنگی و امثالهم. ولی چیزی که مد نظر ما است، کاغذ مورد نیاز کتاب و مطبوعات است.

حسینی گفت: هفته گذشته هم در حاشیه جلسه هفته دولت، با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت هم صحبت شده و مواردی را که باید تعرفه آنها حذف شود، بیان کرده و در این زمینه توافق قطعی انجام شده و به زودی این موارد ابلاغ می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص اعتراض مدیران مسئول برخی نشریات مبنی بر ناعادلانه بودن یارانه پرداختی به آنها گفت: تا حالا که چیزی در این زمینه به ما نگفته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در مورد برنامه این وزارتخانه برای نمایشگاه مطبوعات امسال گفت: ما سعی کرده‌ایم علیرغم برخی مشکلات مالی، همه برنامه‌هایمان را به موقع انجام دهیم و تا حالا همه جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها البته با لحاظ کردن نهایت صرفه‌جویی انجام شده است و امیدوارم نمایشگاه مطبوعات امسال هم به همین روال برپا شود.

حسینی در پاسخ به سوالی درباره تحریم اسکار امسال از سوی کشورمان تاکید کرد: آقای حمزه‌زاده، معاون حوزه هنری هم در این زمینه اظهار نظر کرده و ما هم از این تصمیم حوزه استقبال می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تحریم اسکار قطعی است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.