حمایت بانک توسعه تعاون از مشاغل خانگی

۱۱م دیماه ،

بینا- ماشاء الله عظیمی با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی این بانک به مشاغل خانگی افزود: با وجود محدودیت منابع،‌مشاغل خانگی جزو اولویت‌های حمایتی بانک توسعه تعاون قرار دارد.
به گزارش بینا به نقل از روابط عمومی اتاق تعاون ایران ، وی ادامه داد: در صورتی که قرار باشد مشاغل خانگی به ارزش افزوده و اشتغال پایدار در کشور منجر شود باید در قالب شبکه تعاونی‌ها متشکل و ساماندهی شوند زیرا پایداری این مشاغل و سود آوری آنها در گرو ایجاد شرکت‌های تعاونی مشاغل خانگی است.
این مقام مسئول با بیان اینکه قانون مشاغل خانگی امکان فعالیت تعاونی‌ها در این زمینه را فراهم کرده است پیش‌بینی کرد: در صورتی که مشاغل خانگی در قالب تشکل‌های تعاونی‌ ایجاد شوند، بیش از ۱۰ میلیون تومان سرانه اشتغال آنها خواهد بود.
عظیمی در ادامه با اشاره به پرداخت بیش از هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات طی ۹ ماهه سال جاری، بیشترین سهم بانک در اعطای تسهیلات را بخش های کشاورزی و صنعت ذکر کرد و گفت: بخش کشاورزی ۴۰ درصد تسهیلات را به خود اختصاص داده است.
وی در خصوص اینکه آیا تعاونی‌های طرح کشاورزی مهر مورد حمایت مالی بانک توسعه تعاون قرار دارند؟ گفت: در جریان پرداخت تسهیلات مرزبندی نکرده‌ و تاکید خاصی روی تعاونی‌های یک بخش نداشتیم بنابراین به تمام تعاونی‌های کشاورزی تسهیلات اختصاص داده شده است.
وی افزود: البته برای طرح کشاورزی مهر منابع جداگانه‌ای پیش‌بینی شده که به سبب عدم پرداخت این اعتبار تصمیم گرفته شد از محل سرمایه و منابع داخلی بانک تعاونی‌های کشاورزی مهر حمایت شود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.