حمایت سلفی ها از محمد مرسی/ اعتراض دیده بان حقوق بشر به حکم دادگاه عالی مصر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، “عمرو حمزاوی” نماینده پارلمان مصر گفت: من انتخابات را تحریم خواهم کرد و به نفع محمد مرسی و احمد شفیق رای نخواهم داد.

از سوی دیگر “عمرو موسی” نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر گفت: حکم دادگاه عالی قانون اساسی حکمی سیاسی نبوده است.

وی افزود: این حکم با پشتوانه حقوقی صادر شده است و انگیزهای سیاسی از سوی دادگاه یا شورای نظامی نیروهای مسلح در آن دخیل نبوده است.

موسی درباره ادامه حضور محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مهم این است که روند انتخاباتی همانطور که درباره آن توافق شده است ادامه یابد.

وی درباره بحران تشکیل مجمع موسسان مامور تدوین قانون اساسی گفت: به نظر من شورای نظامی توان  حل این مشکل طی دو روز آینده را دارد.

خبر دیگر اینکه جبهه سلفی های مصر با صدور بیانیه ای از همه مردم مصر خواست که در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری شرکت کنند و به نفع محمد مرسی نامزد اخوان المسلمین رای دهند.

در این بیانیه آمده است: از مردم مصر می خواهیم که با حضور خود مانع بازگشت استبداد مبارک وحزبش شوند و از صندوقهای رای گیری محافظت کنند تا تقلبی انجام نشود.

جبهه سلفی همچنین از مردم خواست از ساعت ۹ روز یکشنبه که پایان رای گیری است در میدان التحریر و دیگر میادین برای حمایت از عملیات شمارش و اعلان نتایج حضور داشته باشند.

 از سوی دیگر “وحید عبد المجید” هماهنگ کننده ائتلاف انقلابیون مصری گفت: ما هم اکنون در کشوری بدون قانون اساسی، بدون قانون و بدون پارلمان به سر می بریم.خطر در کمین است.

خبر دیگر اینکه دهها تظاهرات کننده صبح امروز در میدان التحریر قاهره ضمن سر دادن شعارهای مردم خواهان عزل بازماندگان هستند، احمد شفیق باطل است و حکومت نظامیان ساقط گردد حکم دادگاه عالی قانون اساسی را محکوم کردند.

از سوی دیگر سازمان دیده بان حقوق بشر با اشاره به تصمیم دادگاه عالی قانون اساسی مصر در لغو عضویت یک سوم نمایندگان پارلمان اعلام کرد: این حکم تجربه دموکراتیک مصر را پس از انتخاب پارلمان منتخب و برگزاری موفق دور اول انتخابات ریاست جمهوری از مسیر دموکراتیک آن خارج کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.