حمایت غرب از گروههای مسلح سوری/ مخالفت با سیاستهای آمریکا درباره ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیا الیوم ، “سرگئی لاوروف” گفت: مسکو از طرح هیئت هماهنگی ملی سوریه(مخالفان) برای برپایی نشستی با حضور همه طیفهای مخالفان در دمشق حمایت می کند.

وی که در حاشیه نشست همکاری اقتصادی کشورهای آسیایی و اقیانوس آرام در ولادی وستک روسیه سخن می گفت، افزود: تحریمها علیه سوریه نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

وزیرامور  خارجه روسیه بیان کرد: طرفهای موثر خارجی باید به همه طرفهای درگیر در سوریه برای کشاندن آنها به پای میز مذاکرات فشار وارد کنند.

لاوروف افزود: تحریمهایی که اروپایی ها و آمریکا علیه سوریه اعمال کردند بدون مشورت با مسکو بود و غرب توجهی به شورای امنیت در این زمینه نداشته است و هم اکنون پس از گذشت مدت زیادی از این تحریمها، روسیه و چین را به ضربه زدن به وحدت جامعه بین المللی متهم می کنند.

وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: درخواست جنگ تا پیروزی ثمری ندارد، شرکای اروپایی ما مخالفان سوری را به سر باز زدن از گفتگو و ادامه درگیری تشویق می کنند در حالی که ما به طرح  کوفی عنان پایبند هستیم.

وی ضمن حمایت از توافق نامه ژنو درباره سوریه افزود: توافقنامه ژنو بر ضرورت قیام همه مخالفان و دولت سوریه بر معرفی نماینده ای برای گفتگو تاکید کرده و دولت سوریه این کار را انجام داده است.

وزیر امور خارجه روسیه بیان کرد: روسیه حامی توافقات به دست آمده در ژنو است، اما اورپا و آمریکا مخالف تایید این توافقات در شورای امنیت هستند.

لاوروف درباره موضوع ایران افزود: روسیه و آمریکا به شدت مخالف نقض معاهده منع و گسترش سلاحهای هسته ای هستند  و ما تمام تلاش خود را برای مقابله با نقض معاهده مذکور به کار خواهیم گرفت.

وزیر امور خارجه روسیه بیان کرد: واشنگتن به فشار، تهدید و اعمال تحریمهای بیشتر علیه ایران و سوریه ادامه می دهد و مسکو مخالف آن است، زیرا راه حل مشکل، منزوی کردن کشورهایی که سئوال برانگیز هستند نیست.

وی خواستار برگزاری نشست بین المللی خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای قبل از پایان سال ۲۰۱۲ شد.

خبر دیگر اینکه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد: بیش از ۲۱ هزار و ۷۴۴آواره سوری در عراق به سر می برند که بیشتر آنها در منطقه کردستان عراق هستند.

در این گزارش آمده است: که بیشتر آوارگان در استان دهوک، ۲۹۸۴ نفر در اربیل و ۴۹۲ نفر در سلیمانیه  و ۴۲۷۱ نفر در استان الانبار (در نزدیکی مرز سوریه با عراق )هستند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.