حمایت کامل کنیا از فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از اداره اخباروزارت امور خارجه، دومین نشست کمیته سیاسی مشترک جمهوری اسلامی ایرا ن و جمهوری کنیا با حضور هیات های رسمی دو کشور در نایروبی پایتخت کنیا برگزار شد.

‘موانگه ‘ دبیر دائم وزارت امور خارجه کنیا با اشاره به سطح عالی روابط بین دو کشور و رضایت دولت متبوع خویش از روند مناسبات ، بهره برداری کامل از ظرفیت ها و امکانات دو کشور برای پیشبرد و تحقق اهداف و منافع مشترک و کمک به صلح و ثبات بین‌المللی بویژه در منطقه شرق و شاخ آفریقا را ضروری دانست.

وی همچنین آمادگی کامل دولت کنیا برای اقدام در این چارچوب را مورد تاکید قرار داد.

در این نشست ‘حسین امیرعبداللهیان’ معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان و ‘موانگه’ دبیر دائم (قائم مقام) وزارت امور خارجه کنیا نظرات کشورهای متبوع خویش را در خصوص روابط و همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف سیاسی– پارلمانی ، اقتصادی ، فرهنگی و همچنین مسائل مهم منطقه ای و بین المللی مطرح و بر تقویت مناسبات و رایزنی‌ها در این چارچوب تاکید کردند.

طرفین ضمن دوستانه و برادرانه خواندن روابط واستقبال از روند رو به رشد آن ، پیشرفت ها و دستاوردهای حاصله در سال های اخیر را با اهمیت دانستند و بر ضرورت بهره برداری از کلیه ظرفیت ها در دوکشور تاکید کردند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به جایگاه و نقش محوری دو کشور در خاورمیانه و شرق آفریقا ، مساعی مشترک و هماهنگی و همکاری مشترک برای حل و فصل بحرانها و تقویت صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی را مهم توصیف کرد و بر آمادگی و علاقمندی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تاکید کرد.

وی در همین چارچوب افزایش ارتباطات و رایزنی ها را مهم دانست و با اشاره به سطح عالی تماس ها و دیدار های مقامات دو کشور، استمرار روند موجود و انجام دیدارهای در دستور کار روابط را با اهمیت و اساسی خواند.

اولین نشست کمیته مشترک سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کنیا به ریاست معاونین وزرای خارجه در اسفند ماه ۱۳۸۸ در تهران برگزار شده بود.

سیام **۱۷۰۸**۱۴۱۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۰۰۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.