حمایت مالی وزارت نفت از سازندگان داخلی

تفاهمنامه طرح کلان ملی فناوری به منظور تولید و تجاری‌سازی کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت امروز دوشنبه (۲۰ شهریور) میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت امضا شد.

بولتن نیوز: معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت در این آیین تاسیس صندوق حمایت از سازندگان داخلی و قطب‌بندی مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی را دو ویژگی برجسته این تفاهمنامه اعلام کرد.

دکتر محمدرضا مقدم با بیان این که وزارت نفت از یک سال گذشته درصدد تاسیس صندوقی به منظور حمایت از سازندگان داخلی و طرح‌های پژوهشی بوده است، گفت: مدیریت منابع مالی پروژه‌های پژوهشی صنعت نفت با اولویت طرح‌های تجاری شده از مهم ترین برنامه‌های کاری این صندوق است.

وی با اشاره به تاثیر بسیار پروژه‌های تجاری بر درآمدهای کشور اظهار امیدواری کرد که در سال‌جاری مبلغی از این صندوق به پروژه‌های تجاری شده صنعت نفت تخصیص داده شود.

مقدم افزود: با تخصیص منابع به این دسته از طرح‌ها و درآمدزایی که در پی دارند، انتظار داریم منابع تخصیص داده شده به آنها به صندوق بازگردد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت اجرای طرح قطب‌بندی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را یکی دیگر از ویژگی‌های این تفاهم‌نامه دانست و ادامه داد: سامانه‌ای خاص را طراحی کرده‌ایم که تمام مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در آن وارد شده است و به این ترتیب هر زمان نیاز به اجرای طرح پژوهشی باشد، می‌توانیم با مراجعه به این سامانه، مرکز توانمند برای انجام آن را شناسایی کنیم.

به گزارش شانا، در حاشیه آیین امضای تفاهمنامه، سامانه جامع مدیریت پروژه‌های پژوهش و فناوری وزارت نفت (CPMIS) از سوی مهندس رستم قاسمی، وزیر نفت و نسرین سلطان‌خواه، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.