حمایت وزارت ارشاد از مراکز تولیدات دیجیتال و فعالان فضای مجازی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برپایی نمایشگاه رسانه های دیجیتال و فناوری اطلاعات از هماهنگی و همکاری با مراکز فعال در زمینه فضای مجازی و مراکز تولیدات دیجیتال توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.
 
بابک دربیکی- رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد با اشاره به برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال در اسفندماه توسط این وزارتخانه و با همکاری بخش خصوصی، پیوند اقتصاد و فرهنگ را یکی از ویژگی های بارز این نمایشگاه دانست و ادامه داد: آثار و محصولات فرهنگی، هنری و سینمائی ارزشمند بسیاری در کشور تولید می گردد که در صورت بهره مندی از آخرین فناوری های روز می تواند نام ایران اسلامی را در جهان امروز پر آوازه سازد.
 
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ، بخش دولتی در جایگاه واقعی خود که همان سیاستگذاری و نظارت است قرار گرفته و بخش خصوصی با اجرای نمایشگاه، تصدی گری را عهده دار شده است، افزود: با گسترش همکاری میان دو حوزه مهم و تاثیرگذار فرهنگ و اقتصاد می توان شاهد تحول اساسی در تولید انبوه محتوای فرهنگی، شیوه های آموزشی و ارائه آثار با کیفیت تر و مطلوب تر بود.
 
دربیکی با تاکید بر ضرورت آشنائی و پیوند بیشتر تولیدکنندگان محتوا در کشور با آخرین دستاوردهای دیجیتالی افزود: جهش بزرگ در عرصه تولیدات فرهنگی، هنری و آموزشی جز با دیجیتالی شدن این محصولات ممکن نیست.
 
مشاور وزیر ارشاد، نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال را فرصت مغتنمی برای تولیدکنندگان محصولات فرهنگی و صاحبان اندیشه دانست و از آنان دعوت کرد با ارائه آثار خود بستر و زمینه انتشار یافتن فرهنگ ایرانی اسلامی به فراسوی مرزها را فراهم سازند.
 
وی رویکرد نوین وزارت ارشاد در زمینه تولیدات فرهنگی را تعامل، هدایت و حمایت عنوان کرد و گفت: راه تولید و انتشار یافتن آثار و محصولات مبتنی بر ارزشها و باورهای ایرانی و اسلامی باز است.
 
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد با اشاره به حضور سایر کشورها در نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال افزود: عرضه آخرین دستاوردهای شرکتهای مختلف کشورمان در این نمایشگاه نشانگر توانمندی ها و ارزش های فرهنگی کشور در زمینه فناوری اطلاعات است.
 
دربیکی با اشاره به برنامه های پیشنهادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس شورای اسلامی در حوزه فناوری اطلاعات گفت: حمایت از بخش های دولتی و غیر دولتی در زمینه تولید و عرضه اطلاعات و خدمات نوین از جمله وظایف وزارت ارشاد است و این وزارتخانه حمایت از رسانه ها و آثار فرهنگی و هنری دیجیتال را وظیفه اصلی خود می داند. در این راستا هماهنگی و همکاری با مراکز فعال در زمینه فضای مجازی و مراکز تولیدات دیجیتال از دیگر وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فناوری اطلاعات است.
 
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انسجام فعالیتهای رسانه های دیجیتال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سبب همگرایی و هم افزایی میان فعالان و علاقه مندان این حوزه می گردد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.