حمایت وزارت صنعت ، معدن و تجارت از پروژه های صنعتی در حوزه فناوری نانو

آرشیو خبراقتصادیصنعت و تجارت کد مطلب: ۸۴۸۷     

غضنفری در جمع خبرنگاران اعلام کرد

ارسال به    نسخه چاپی نسخه چاپی   

خبرگزاری پانا: صنعت ،معدن و تجارت از آمادگی این وزارتخانه برای حمایت از پروژه های صنعتی در حوزه نانو خبرداد و گفت : معرفی به صندوق توسعه ملی برای استفاده از تسهیلات ارزی در ایجاد کارخانجات جدید یا تولید محصولات جدید از جمله این حمایت ها است .

جمعه ۱۴ مهر ساعت ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از شاتا، مهدی غضنفری در حاشیه افتتاح نمایشگاه نانو در پاسخ به پرسش خبرنگاران و پشتیبانی های این وزارتخانه از تولیدات صنعتی در حوزه نانو عنوان کرد: پشتیبانی برای ایجاد بازارهای جدید صادراتی، آمادگی جهت اصلاح تعرفه و اولویت کالایی برای واردات برخی اقلام از دیگر مواردی است که وزارت صنعت ، معدن و تجارت در این حوزه مورد توجه خود قرار می دهد .
وی با بیان این جمله که درخصوص حمایت از پروژه های صنعتی به طرح توجیهی تولید اقتصادی آنها توجه ویژه می شود ، افزود: در مورد اولویت های ۱۰ گانه کالایی به اقلام (۱ و ۲) ارز مرجع تعلق می گیرد و از اولویت سه تا ۸ نیز ارز مبادله ای اختصاص می آید ، گروه کالایی ۹ و ۱۰ هم از این دو ارز استفاده نمی کنند ، در حوزه تولیدات صنعتی اگر گروه کالایی آنها در صورت پیشنهاد معاونت علمی ریاست جمهوری تغییر یابد ، آنها می توانند از این فرصت های ارزی استفاده کنند .
دکتر غضنفری درباره نحوه حمایت از پروژه های تولید صنعتی با اشاره به رشد خوب تکنولوژی نانو و موقعیت هایی خوبی که کشور دراین زمینه داشته، عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده است ازتولیدات صنعتی درحوزه نانو به عنوان پروژه های گروه الف حمایت کرده و آنها را به صندوق توسعه ملی معرفی کند.
وی سپس گفت : کارخانجاتی نیز وجود دارند که قصد توسعه محصول را دارند ، می توانند از این موقعیت استفاده کنند.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره براینکه برخی محصولات در داخل کشور تولید می شود و همزمان نمونه های خارجی آن نیز وجود دارد ، گفت : می توان با افزایش تعرفه واردات از تولیدات داخلی حمایت کرد .
دکتر غضنفری در پاسخ به پرسشی دیگر و حمایت های وزارت صنعت ، معدن و تجارت از حوزه پژوهش نانو گفت : برخی حمایت های پژوهشی توسط ایدرو انجام می شود که در مقایسه تعداد کمتری است اما در تولیدات صنعتی وظیفه ما تجاری سازی است .
وی همچنین با استناد به گزارش معاونت فناوری ریاست جمهوری مبنی بر رتبه نهم کشور طی ۹ ماه گذشته در حوزه فناوری نانو عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران از نظر تعداد مقالات درحوزه فناوری در جایگاه خوبی قرار دارد و چنین موقعیتی نشان دهنده آن است که تحریم ها انگیزش بیشتری برای کارهای تحقیقاتی ایجاد کرده است .
دکتر غضنفری در پایان با تصریح براینکه ، شرایط کنونی زمینه اختراع و ابداع و استفاده از روش های نوآورانه توسط دانشمندان ما را فراهم کرده ، افزود: هرچند همکاری بین المللی کاملا می تواند در شکوفا شدن استعدادها موثر باشد ، اما موقعیت فعلی کشور کاملا خیره کننده و موجب تقدیراست .//


Loading...


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.