حمایت پوتین از توقف فعالیت آژانس توسعه بین المللی آمریکا در مسکو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از تصمیم وزیر امور خارجه این کشور مبنی بر متوقف کردن فعالیتهای آژانس توسعه بین المللی آمریکا در روسیه به دلیل دخالت در مسائل داخلی این کشور حمایت کرده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی پوتین در مصاحبه با روزنامه ودوموستی اعلام کرده است ولادیمیر پوتین نیز با تصمیم مسئولان وزارت امور خارجه روسیه مبنی بر نقش مداخله جویانه این مرکز در سیاست داخلی روسیه موافق است.

روز چهار شنبه الکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که فعالیتهای آژانس بین‌المللی توسعه از ماه اکتبر متوقف خواهد شد.

مقامات روسی این سازمان آمریکایی را به تلاش برای تاثیرگذاری بر فرایند سیاسی در روسیه، نهادهای جامعه مدنی و انتخابات این کشور متهم کرده‌اند.

لازم به ذکر است که فعالیتهای این آژانس در روسیه از اکتبر سال ۱۹۹۲ آغاز شده بود.

یش از این سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در اجلاس اپک(آسیا- اقیانوسیه)، تصمیم مسکو برای متوقف کردن فعالیتهای آژانس توسعه بین المللی آمریکا را به اطلاع هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا رسانده بود. یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این اقدام مسکو آن را اقدامی تاسف آمیز دانسته بود.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.