حملات هوایی ایران به مواضع داعش تایید شد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۲۰۱۸

حملات هوایی ایران به مواضع داعش تایید شد

از سوی معاون وزیر امور خارجه ایران؛

حملات هوایی ایران به مواضع داعش تایید شد

خبرگزاری ممتاز: با انتشار خبر حضور هوایی ایران در جنگ علیه داعش در روزهای اخیر، یک مقام ایرانی صحت این مسئله را تایید کرد.

شنبه ۱۵ آذر – ۱۳:۵۸

به گزارش گروه ترجمه ایمنا، در روزهای اخیر ویدئویی از سوی شبکه الجزیره انگلیس مبنی بر حضور نیروی هوایی ارتش جمهوری ایران در خاک عراق منتشر شد که براساس آن، مقامات آمریکایی و فرماندهان ارشد پنتاگون از حملات هوایی ایران به مواضع داعش خبر دادند.
در ادامه این اظهارات، مقامات ایرانی در روزهای گذشته همواره این موضوع را رد کرده و ادعای طرف آمریکایی را خلاف واقع تلقی می‌کردند. روزنامه گاردین چاپ لندن اما در خبر که امروز منتشر کرد از تایید حملات هوایی ایران به مواضع داعش از سوی مقامات جمهوری اسلامی گفت و نوشت: معاون وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در اظهار نظری حملات هوایی کشورش به مواضع داعش در عراق را تایید کرد. به گفته این مقام، این حملات در راستای درخواست دولت عراق صورت گرفته است.
ابراهیم رحیم پور، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در گفت‌و گو با گاردین در همین رابطه گفت: این حملات در راستای دفاع از منافع دوستان ایران یعنی دولت عراق و کردهای این کشور است.
وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران در این مسئله هیچ گونه همکاری با ایالات متحده آمریکا نداشته است و هرگونه اقدام نظامی از سوی ایران در خاک عراق براساس خواست و اراده دولت این کشور صورت می‌گیرد.
رحیم پور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد که شرایط موجود در عراق نیز همچون سوریه شده و کنترل آن به دست بازیگران خارجی افتد؛ به طور حتم کمک‌های ایران به عراق بیش از کمک‌های مشابه به سوریه خواهد بود چرا که کشور عراق به لحاظ جغرافیایی بسیار به ایران نزدیک‌ است.
وی در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از هیچ گونه اقدامی در جهت جلوگیری از تجاوز به مرزهای خود دریغ نخواهد کرد.
معاون وزیر امور خارجه ایران افزود: در حال حاضر هیچ گونه مدرکی دال بر هدف گذاری گروه تروریستی داعش برای ورود به خاک ایران وجود ندارد.
وی ضمن اشاره به حضور نیروهای ایرانی به عنوان مشاوران نظامی در عراق تصریح کرد: حضور نیروهای ایرانی در خاک عراق تنها جنبه مشاوره‌ای دارد و با وجود نیروهای لایقی از ارتش عراق و کردهای این کشور، نیازی به اعزام نظامیان جمهوری اسلامی ایران به عراق نیست.
رحیم پور در پایان سخنان خود با بیان آنکه عربستان صعودی و ترکیه در پی جایگزین کردن داعش به جای دولت بشار اسد در سوریه هستند، گفت: دولت‌های غربی نیز به سیاست‌های اشتباه خود در قبال متحدان منطقه‌ای خود در خاورمیانه پی برده‌اند و در شرف بررسی منطق جمهوری اسلامی ایران در منطقه هستند.
۱۴/

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.